Rozwój pomimo przeciwności
DATA DODANIA: 23 luty 2021
W ubiegłym roku sieć Kurcze Pieczone powiększyła się o 3 nowe punkty, w tym 2 franczyzowe. Wprowadziła również dostawę do klientów przy udziale autorskiej aplikacji mobilnej i własnego transportu.
– Sukces naszej sieci to przede wszystkim zaangażowanie pracowników i franczyzobiorców, którzy ciężko pracowali i stosowali się do naszych wytycznych. Dodatkowym dużym atutem była możliwość prowadzenia sprzedaży z kontenerów, która jest przystosowana w 90 proc. na wynos. W takiej formie zachowaliśmy wszystkie restrykcje sanitarne oraz chroniliśmy naszych pracowników przed ewentualnym zakażeniem – mówi Walentyna Oksiukowska, specjalista ds. rozwoju sieci Kurcze Pieczone.
Jak zapewnia, pomimo pandemii i kryzysu zainteresowanie współpracą z siecią bardzo wzrosło, ponieważ taka formuła prowadzenia działalności sprawdziła się w niepewnych czasach. Franczyzobiorcy mogli też liczyć na adekwatne do sytuacji wsparcie. W czasie wiosennego lockdownu sieć zwolniła ich z opłaty franczyzowej oraz pokryła połowę kwoty czynszu za najem z własnych rezerw finansowych. Uruchomiła również własną aplikację mobilną KP, poprzez którą można było zamawiać posiłki w dostawie.
.
– Naszym zdaniem rok 2021 będzie równie niepewny i ciężki dla gastronomii jak rok 2020. Nawet jeżeli obostrzenia będą mniejsze, odbudowa rynku gastronomicznego będzie wymagała dużych nakładów czasowych i finansowych – uważa Walentyna Oksiukowska.
Mimo to w 2021 roku sieć planuje kolejne otwarcia, ponieważ cały czas notuje duże zainteresowanie współpracą.
– Jesteśmy firmą rodzinną, dlatego liczba placówek nie jest naszym priorytetem, tylko ochrona i wspieranie istniejących punktów własnych i franczyzowych. Stawiamy przede wszystkim na zadowolenie klienta poprzez jakość serwowanych produktów i obsługę klienta – podkreśla Oksiukowska.
Kurcze Pieczone jest jedną z najdłużej działających na rynku franczyzowych sieci gastronomicznych – powstała w 1996 roku. Należy do niej 46 punktów, w tym 27 własnych i 19 franczyzowych.
Artykuły które powinny Ci się spodobać
A może te Cię zaciekawią
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?