Orlen rzuca wyzwanie Żabce i InPostowi
DATA DODANIA: 15 luty 2021
PKN ORLEN zbuduje nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką „ORLEN w ruchu” dostępne poza stacjami paliw i zaangażuje się w rozwój punktów odbioru paczek i usług kurierskich, stawiając własne automaty paczkowe.
W ciągu 5 lat inwestycje te mają wygenerować dodatkowo kilkaset milionów złotych EBITDA w Grupie Kapitałowej ORLEN. Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co ma przełożyć się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.
Pierwsze formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami ORLEN zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. Natomiast we wrześniu tego roku klientom udostępniona zostanie usługa „ORLEN Paczka”, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO).
- Segment detaliczny jest silnym filarem działalności PKN ORLEN. Uzyskujemy z niego rocznie ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. Zgodnie ze strategią ORLEN2030, będziemy go dynamicznie rozwijać, odpowiadając na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów. W rozwoju segmentu detalicznego chcemy efektywnie wykorzystać potencjał spółki RUCH. Nowoczesne formaty sklepowo-gastronomiczne, które budujemy pod marką „ORLEN w ruchu”, to nowa jakość na rynku. Powstanie sieć ok. 900 takich obiektów. Mocno zainwestujemy również w segment usług kurierskich, oferując klientom dostęp do ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych. Stawiane one będą w atrakcyjnych lokalizacjach. Z pierwszych maszyn paczkowych będzie można korzystać już we wrześniu – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczno-sklepowe. W formacie A udostępnione zostaną ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.
- Klienci oczekują nowoczesnych i przyjaznych usług, z których mogą korzystać o dowolnej porze i w ulubionym miejscu. Dlatego na bazie spółki RUCH będziemy rozwijać nie tylko nowe formaty sprzedaży detalicznej, ale także segment usług kurierskich. Jeszcze w tym roku uruchomimy 500 automatów paczkowych. W ten sposób pozyskamy nowych klientów i staniemy się aktywnym uczestnikiem szybko rosnącego rynku eCommerce, jednego z kluczowych dla polskiej gospodarki – mówi Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.
Automaty paczkowe będą zlokalizowane na stacjach paliw ORLEN, przy wybranych lokalizacjach RUCHu oraz w innych atrakcyjnych miejscach, dostępnych 24/7. Klienci będą mogli korzystać z automatów paczkowych w łatwy i intuicyjny, a zarazem bezpieczny sposób – w tym celu PKN ORLEN udostępni aplikację mobilną.
- Dzięki zaangażowaniu PKN ORLEN otwieramy nowy rozdział w historii firmy. W ramach Grupy ORLEN przystępujemy do projektów, które umożliwią nam pozyskiwanie nowych klientów, zapewnią stabilność finansową i możliwość dalszego rozwoju. Wzmocnimy naszą pozycję w segmencie usług kurierskich gwarantując klientom e-sklepów wygodną, szybką i optymalną kosztowo usługę kurierską – mówił Piotr Regulski, Prezes Zarządu spółki RUCH.
Docelowo PKN ORLEN udostępni klientom możliwość odbioru i nadań przesyłek w ponad 10 tys. punktów. Do końca tego roku korzystać będzie można w sumie już z ponad 5,5 tys. punktów sieci. W kolejnych latach PKN ORLEN planuje jej dalszą, intensywną rozbudowę.
Jednocześnie rozwijane będą kioski RUCHu, których obecnie jest ok. 1200. Do końca roku zostanie uruchomione kolejnych 100.
Artykuły które powinny Ci się spodobać
A może te Cię zaciekawią

O czym pamiętać otwierając salon kosmetyczny? - praktyczne wskazówki

Polska na 28 miejscu w rankingu siły nabywczej w Europie
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?