Domino's Pizza Poland przejmuje sieć Dominum
DATA DODANIA: 04 styczeń 2021
W celu rozliczenia transakcji przejęcia Dominium Domino's Pizza Poland wyemituje nowe akcje dla Malaccan Holdings, właściciela polskiej sieci. Emisja będzie opiewać na 283,8 mln sztuk po 0,08 funta.
Transakcja stanowi odwrotne przejęcie, które polega na przejęciu spółki prywatnej przez notowaną na giełdzie, w ramach którego dochodzi do wymiany aktywów obu podmiotów oraz emisji akcji. Warunkiem finalizacji transakcji jest udzielenie zgody przez akcjonariuszy Domino's Pizza Poland, informuje zarząd spółki.
Firma pozyska 3,5 mln funtów poprzez sprzedaż i subskrypcję łącznie 43,75 mln nowych akcji po cenie emisyjnej 0,08 funta za akcję. Zostanie również przeprowadzona oferta sprzedaży 21,8 mln akcji, które stanowią część odpłatnych akcji wyemitowanych na rzecz Malaccan Holdings i które również zostaną uplasowane po tej samej cenie emisyjne.
Domino's Pizza to założona w 1961 r. amerykańska sieć pizzerii, która liczy dzisiaj 17 tys. punktów na całym świecie i wraz z franczyzodawcami zatrudnia 270 tys. osób. Sieć Dominium liczy w Polsce blisko 60 restauracji.
Artykuły które powinny Ci się spodobać
A może te Cię zaciekawią

Polska na 28 miejscu w rankingu siły nabywczej w Europie
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?