Nowy system szkoleń dla agentów Spectrum
DATA DODANIA: 25 listopad 2020
To odpowiedź na wyjątkowo duże zainteresowanie współpracą ze strony nowych agentów. Branża ubezpieczeniowa postrzegana jest jako bezpieczna przystań przez wiele osób, których dochody podczas pandemii znacząco zmalały.
– W ostatnich miesiącach rozwój naszej sieci sprzedaży zdecydowanie przyspieszył. Poza normalnym napływem kandydatów w procesie rekrutacji, gdzie zgłaszają się osoby z dużym potencjałem osobistym, widzące swoją przyszłość w branży ubezpieczeniowej, dodatkowo obserwujemy napływ kandydatów z dwóch branż – turystycznej i pożyczkowej – mówi Mariusz Długołęcki, koordynator ds. rozwoju sieci Domu Ubezpieczeniowego Spectrum.
Pierwsza z nich utraciła sporą część dochodów na skutek pandemii. Druga – na skutek wprowadzonych w tym roku obostrzeń prawnych obniżających koszty pożyczek, co mocno wpłynęło na opłacalność tego biznesu. Obie branże poszukują w związku z tym możliwości dywersyfikacji swojego biznesu.
– Obie branże są dobrze przygotowane do zaimplementowania usług ubezpieczeniowych. Posiadają biura i niezbędny sprzęt, a przede wszystkim mają dobry kontakt z klientami. Nam pozostaje tylko przeprowadzić transfer wiedzy i udostępnić narzędzia. Dostosowując się do zmieniającej się rzeczywistości, wprowadziliśmy nowy system wdrożenia dla nowych agentów – wyjaśnia Mariusz Długołęcki.
Kandydaci otrzymują materiały dydaktyczne w formie tekstów, prezentacji, webinarów oraz e-learningów, które przygotowują ich do egzaminów na agentów ubezpieczeniowych. Egzaminy organizowane są przez Dom Ubezpieczeniowy Spectrum w różnych miejscowościach na terenie kraju. Część egzaminów, tam gdzie umożliwiają to towarzystwa ubezpieczeniowe, można zdawać zdalnie.
Kolejnym etapem szkolenia dla nowych agentów są warsztaty. Jest to pięć pięciogodzinnych spotkań – wideokonferencji dla 15-20 osobowej grupy. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznawani są z obszarami ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych, dla firm oraz na życie i zdrowie. Poznają również system SADUS, za pomocą którego będą przeprowadzać pełen proces sprzedaży, począwszy od obowiązków informacyjnych i analizy potrzeb klienta, przez dobór oferty, kalkulację składki i wystawienie polisy po rozliczenie produkcji (dokumentów i gotówki).
– Dom Ubezpieczeniowy Spectrum nie pobiera od swoich współpracowników żadnych opłat, czy to w formie jednorazowego wykupu licencji, czy też stałej miesięcznej opłaty. Natomiast koszty związane z uruchomieniem placówki wynikają wyłącznie z wyposażenia i oznakowania biura. W zależności od wielkości placówki i ilości stanowisk mogą kształtować się od 6 do 20 tys. zł – mówi Mariusz Długołecki. Przedsiębiorcy dysponujący już placówką (np. ze wspomnianych wcześniej branż turystycznej czy pożyczkowej), a więc rozszerzający swoją ofertę o ubezpieczenia nie ponoszą żadnych kosztów na starcie. Inwestycji początkowej mogą uniknąć także osoby decydujące się na mobilny model współpracy.
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum w styczniu 2021 roku, będzie obchodził 15-lecie powstania.
Obecnie w Polsce działa już blisko 200 placówek sprzedażowych należących do Spectrum, co czyni ją jedną z największych sieci multiagencji ubezpieczeniowych.
ZOBACZ wizytówkę Dom Ubezpieczeniowy Spectrum w katalogu franczyzy serwisu franczyzawpolsce.pl. Uzupełnij formularz zgłoszeniowy jeżeli jesteś zainteresowany współpracą.
Artykuły które powinny Ci się spodobać

Pomysł na odporny biznes. Jak zarabiać na dowozach jedzenia i zakupów?
A może te Cię zaciekawią
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?