Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 25 listopad 2020

Foto: Franczyza DUS

To odpowiedź na wyjątkowo duże zainteresowanie współpracą ze strony nowych agentów. Branża ubezpieczeniowa postrzegana jest jako bezpieczna przystań przez wiele osób, których dochody podczas pandemii znacząco zmalały.

– W  ostatnich miesiącach rozwój naszej sieci sprzedaży zdecydowanie przyspieszył. Poza normalnym napływem kandydatów w procesie rekrutacji, gdzie zgłaszają się osoby z dużym potencjałem osobistym, widzące swoją przyszłość w branży ubezpieczeniowej, dodatkowo obserwujemy napływ kandydatów z dwóch branż – turystycznej i pożyczkowej – mówi Mariusz Długołęcki, koordynator ds. rozwoju sieci Domu Ubezpieczeniowego Spectrum.

Pierwsza z nich utraciła sporą część dochodów na skutek pandemii. Druga – na skutek wprowadzonych w tym roku obostrzeń prawnych obniżających koszty pożyczek, co mocno wpłynęło na opłacalność tego biznesu. Obie branże poszukują w związku z tym możliwości dywersyfikacji swojego biznesu.

– Obie branże są dobrze przygotowane do zaimplementowania usług ubezpieczeniowych. Posiadają biura i niezbędny sprzęt, a przede wszystkim mają dobry kontakt z klientami. Nam pozostaje tylko przeprowadzić transfer wiedzy i udostępnić narzędzia. Dostosowując się do zmieniającej się rzeczywistości, wprowadziliśmy nowy system wdrożenia dla nowych agentów – wyjaśnia Mariusz Długołęcki.

Kandydaci otrzymują materiały dydaktyczne w formie tekstów, prezentacji, webinarów oraz e-learningów, które przygotowują ich do egzaminów na agentów ubezpieczeniowych. Egzaminy organizowane są przez Dom Ubezpieczeniowy Spectrum w różnych miejscowościach na terenie kraju. Część egzaminów, tam gdzie umożliwiają to towarzystwa ubezpieczeniowe, można zdawać zdalnie.

Kolejnym etapem szkolenia dla nowych agentów są warsztaty. Jest to pięć pięciogodzinnych spotkań – wideokonferencji dla 15-20 osobowej grupy. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznawani są z obszarami ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych, dla firm oraz na życie i zdrowie. Poznają również system SADUS, za pomocą którego będą przeprowadzać pełen proces sprzedaży, począwszy od obowiązków informacyjnych i analizy potrzeb klienta, przez dobór oferty, kalkulację składki i wystawienie polisy po rozliczenie produkcji (dokumentów i gotówki).

– Dom Ubezpieczeniowy Spectrum nie pobiera od swoich współpracowników żadnych opłat, czy to w formie jednorazowego wykupu licencji, czy też stałej miesięcznej opłaty. Natomiast koszty związane z uruchomieniem placówki wynikają wyłącznie z wyposażenia i oznakowania biura. W zależności od wielkości placówki i ilości stanowisk mogą kształtować się od 6 do 20 tys. zł – mówi Mariusz Długołecki. Przedsiębiorcy dysponujący już placówką (np. ze wspomnianych wcześniej branż turystycznej czy pożyczkowej), a więc rozszerzający swoją ofertę o ubezpieczenia nie ponoszą żadnych kosztów na starcie. Inwestycji początkowej mogą uniknąć także osoby decydujące się na mobilny model współpracy.  

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum w styczniu 2021 roku, będzie obchodził 15-lecie powstania.

Obecnie w Polsce działa już blisko 200 placówek sprzedażowych należących do Spectrum, co czyni ją jedną z największych sieci multiagencji ubezpieczeniowych.

ZOBACZ wizytówkę Dom Ubezpieczeniowy Spectrum w katalogu franczyzy serwisu franczyzawpolsce.pl. Uzupełnij formularz zgłoszeniowy jeżeli jesteś zainteresowany współpracą.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Grudzień 31, 2020
Aktualności
Autor: / Październik 28, 2020

A może te Cię zaciekawią

Własny Biznes
Autor: / Grudzień 3, 2020
Raporty
O tym się mówi
Autor: / Listopad 2, 2020


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą