Biedronka uruchomiła pierwszą placówkę franczyzową
DATA DODANIA: 23 październik 2020
Pierwszy sklep franczyzowy Biedronki otwarto w miejscowości Dobrzyca niedaleko Kalisza. Dzięki franczyzie sieć otwiera się na współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, najlepiej znającymi potrzeby okolicznych mieszkańców.
To właśnie oni najlepiej wiedzą kto z lokalnych piekarzy cieszy się największym szacunkiem i od lat stosuje tę samą, sprawdzoną recepturę, a także które tradycyjne mięsa i nabiał są najpopularniejsze w okolicy. Dzięki temu sklep może zaoferować produkty nie tylko najlepszej jakości w codziennie niskich cenach, ale także „szyte na miarę”, dopasowane do miejscowych potrzeb.
- Na współpracę z Biedronką zdecydowałem się nie tylko ze względu na kwestie formalne – korzystne warunki współpracy, pakiet szkoleń i wsparcie na każdym z etapów działalności. Najbardziej przekonało mnie partnerskie podejście do mnie jako lokalnego przedsiębiorcy, który zaczyna przygodę z franczyzą w formacie Biedronki. Od początku czułem, że moje zdanie jest ważne, dostaję dużą niezależność, a potrzeby mieszkańców Dobrzycy są dla Biedronki realnie istotne – powiedział Radosław Wojcieszak, franczyzobiorca odpowiedzialny za sklep w Dobrzycy.
- Otwarcie sklepu Biedronka w modelu franczyzowym to kolejny ważny element naszej strategii rozwoju sieci. Współpraca na zasadzie franczyzy to ogromne korzyści dla obu stron. Lokalny przedsiębiorca, z którym działamy, dostaje od początku pełne wsparcie. Po pierwsze – merytoryczne, ponieważ wyposażamy go w nasze know-how, organizujemy pakiet szkoleń dla niego i reszty pracowników, a także bierzemy na siebie kwestie marketingowe oraz logistyczno-zaopatrzeniowe. Dajemy też coś, co trudno wycenić, czyli poczucie stabilizacji, a jednocześnie niezależności. Wierzymy, że lokalny mieszkaniec-franczyzobiorca najlepiej rozumie społeczność, w której żyje: wie, czego jej potrzeba, jakie ma oczekiwania. Dzięki niemu jesteśmy jeszcze bliżej naszych klientów – mówi Ewa Micińska, dyrektor rozwoju biznesu w sieci sklepów Biedronka.
Nowy sklep Biedronki w Dobrzycy, przy ul. Krotoszyńskiej 41a, powstał w nowoczesnym formacie sieci i spełnia wysokie standardy, które wyróżniają wszystkie nowe i wyremontowane placówki Biedronki. Posiada 46 miejsc parkingowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych), 4 kasy tradycyjne i ladę tradycyjną. Powierzchnia sali sprzedaży wynosi ok. 650 m2. Jest podzielona na odrębne strefy produktowe, co ułatwia szybkie odszukanie tego, czego potrzebują klienci. W jednym stałym miejscu znajdują się wszystkie wymagające przechowywania w niskiej temperaturze „delikatne” warzywa i owoce. Pieczywo, kosmetyki, a także produkty z promocji również mają specjalnie wydzielone miejsce w sklepie. Przemyślane ustawienie produktów w sklepie to nie tylko kwestia wygody, ale dodatkowa gwarancja świeżości, o którą dbają Świeżoznawcy – pracownicy sieci specjalizujący się w sprzedaży warzyw, owoców czy wędlin.
Sklep zatrudnia ok. 20 pracowników, mieszkających głównie w sąsiedztwie.
Artykuły które powinny Ci się spodobać

A może te Cię zaciekawią

Franczyza, to nie gwarancja sukcesu, a biznesowy zestaw „zrób to sam”
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?