Wspólna akcja Żabki i jej franczyzobiorców
DATA DODANIA: 15 kwiecień 2020
Żabka wprowadza do dystrybucji w swoich sklepach maseczki ochronne sprzedawane bez zysku. Cena jednej maseczki w 10-paku wyniesie poniżej 1,62 PLN brutto. Dodatkowo sieć przekaże nieodpłatnie pół miliona maseczek medycznych do szpitali.
Od dzisiaj t.j. 15 kwietnia, sieć umożliwi klientom zakup maseczek w najniższej cenie na rynku, która wynika z całkowitej rezygnacji przez Żabkę i jej franczyzobiorców z zysku. Około 8 milionów jednorazowych maseczek ochronnych będzie dostępnych do nabycia w ponad 6000 sklepach w opakowaniach po 10 sztuk w cenie 16,17 zł za pakiet. Do 16 kwietnia br. maseczki pojawią się we wszystkich sklepach w całej Polsce. Sieć zapowiada, że kolejna transza pojawi się w sklepach w przyszłym tygodniu.
Jest to element działań, które sieć Żabka podjęła w związku z dodatkową ochroną zalecaną na obecnym etapie epidemii. W ostatnich dniach zrealizowana została dystrybucja maseczek ochronnych dla pracowników i rozpoczęło się przygotowanie 500 tysięcy maseczek medycznych do nieodpłatnego przekazania szpitalom. Jednak największym wyzwaniem, które Żabka postanowiła podjąć, było zapewnienie możliwości nabycia, przez jak największą grupę klientów, maseczek w jak najniższej cenie. W efekcie podjęto decyzję o rezygnacji z zysku, zarówno po stronie sieci, jak i franczyzobiorców.
- W naszym przekonaniu każdy powinien mieć możliwość nabycia maseczki ochronnej w jak najniższej cenie. Z tego powodu podjęliśmy decyzję o dystrybucji maseczek bez zysku, w cenie która odzwierciedla koszty zakupu i transportu. Dołączyli do nas franczyzobiorcy, akceptując rezygnację z marży również po ich stronie. Wiemy, że nie zaspokoimy całego popytu, ale przygotowujemy już kolejne dostawy, by każdy mógł chronić siebie i swoich najbliższych – mówi Tomasz Suchański, Prezes zarządu firmy Żabka Polska.
Maseczki przeznaczone są dla osób dorosłych i są zgodne z normą EN149. Stanowią wyrób niemedyczny przeznaczony do ochrony osobistej, jako wsparcie bezpieczeństwa. Cena za sztukę wynosi poniżej 1,62 zł przy zakupie opakowania zawierającego 10 sztuk. Odpowiada ona kosztowi zakupu maseczek oraz ich dostawy do Polski. Tym samym maseczki sprzedawane są bez marży. Aby zapobiec potencjalnym spekulacjom wywołanym najniższą ceną na rynku, sieć zwróciła się do franczyzobiorców o szczególną uwagę przy sprzedaży maseczek i wprowadziła zasadę limitu jednej paczki z maseczkami dla każdego klienta.
Maseczki przyleciały do Polski specjalnie zorganizowanym przez sieć Żabka samolotem. Po dokonaniu wszystkich formalności są obecnie kierowane do sklepów w całej Polsce.
Szeroką pomoc dla szpitali, w którą od początku pandemii angażuje się Żabka, sieć uzupełni nieodpłatnym przekazaniem 500 tysięcy maseczek medycznych do placówek służby zdrowia w porozumieniu z Ministerstwem Zdrowia, które wskaże ośrodki, do których należy je dystrybuować. Wcześniej sieć na swój koszt wyposażyła w maseczki oraz przyłbice ochronne swoich franczyzobiorców oraz obsługę sklepów, co stanowi kolejny, uzupełniający element ochronny.
Artykuły które powinny Ci się spodobać

Franczyzobiorca Domino’s Pizza podpisał umowę franczyzy na otwieranie lokalizacji na Marsie

Barometr COVID-19: co druga firma w Polsce spodziewa się powrotu koniunktury najwcześniej za 2-3 lata
A może te Cię zaciekawią

Dołącz do Intermarché jako niezależny przedsiębiorca lub partner
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?