Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 08 kwiecień 2020

Foto: Sklep Duży Ben

Segment Projekty, w ramach którego Grupa Eurocash rozwija formaty detaliczne, takie jak Duży Ben (markety alkoholowe), abc na kołach (ogólnospożywcze sklepy mobilne) oraz Kontigo (salony kosmetyczne) podwoił sprzedaż: w 2019 r. sięgnęła ona 105 mln zł wobec 51 mln zł w 2018 r.

Z uwagi na wzrost nakładów związany z przyspieszoną ekspansją wszystkich tych formatów, wpływ segmentu Projekty na skonsolidowany wynik EBITDA Grupy Eurocash w 2019 r. wyniósł -47 mln zł wobec -37 mln zł rok wcześniej.

– W minionym roku liczba marketów Duży Ben podwoiła się i na koniec grudnia liczyła już 77 placówek. Sprzedaż like-for-like wzrosła o 20%. W tym roku będziemy kontynuować ekspansję tej sieci. Szacujemy, że próg rentowności zostanie osiągnięty przy liczbie około 120 marketów. Spodziewamy się, że nastąpi to w bieżącym roku – zapowiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Czerwiec 17, 2020
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
O tym się mówi
Autor: / Marzec 10, 2020
Im się udało
Autor: / Czerwiec 25, 2020


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą