Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 06 marzec 2020

Foto: Stava

Niższy próg wejścia w system franczyzy, atrakcyjna oferta flotowa na najem długoterminowy samochodów oraz rozbudowywany system szkoleń - oto główne zmiany w ofercie dla franczyzobiorców, które wprowadziła ostatnio firma Stava, pierwsza franczyza gastro-kurierska w Europie i lider rynku dowozów jedzenia w Polsce.

Stava ma obecnie 28 oddziałów franczyzowych w całej Polsce. Marka jest aktywna zarówno w dużych miastach jak Kraków, Gdańsk czy Warszawa, ale także w mniejszych ośrodkach jak Łomża, Siedlce czy Legnica. Oddziały Stava są otwierane w miastach powyżej 50 tysięcy mieszkańców. Firma oferuje wyłączność terytorialną - na całe miasta lub na dzielnice większych miast.

Oddziały firmy oferują restauracjom kompleksową usługę dowozu posiłków do klientów, dzięki czemu restauracje nie muszą utrzymywać własnej floty, oraz zatrudniać kierowców. Właściciel restauracji może skupić się w 100% na swoim biznesie, pozbywając się problemów związanych z zatrudnianiem i zarządzaniem kurierami, a także uzyskać niższe koszty i poprawić czasy dostaw, co zdecydowanie przekłada się na zwiększenie obrotów w restauracji. Stava daje restauracjom korzyści finansowe, zapewnia kompleksową usługę oraz przewagę nad konkurencją.

W odróżnieniu do większości ofert franczyzowych, otwarcie oddziału Stava to niepowtarzalna okazja do wejścia na rynek jako pierwszy z nową usługą – praktycznie bez konkurencji. W większości miast nie ma wciąż żadnej firmy gastro-kurierskiej. To również możliwość wejścia na duży rynek – potencjalnym klientem jest praktycznie każda restauracja, bar oraz kawiarnia w mieście. Rynek dowozów posiłków w Polsce wart jest 6,6 mld zł i cały czas dynamicznie rośnie.

Stava rozwija się w dynamicznym tempie i otwiera ok. dwóch nowych oddziałów miesięcznie. W związku z tą dynamiką, marka wprowadziła w ostatnim czasie istotne zmiany w swoim systemie franczyzowym.

Niższy próg wejścia

Kapitał potrzebny na otwarcie oddziału wynosi obecnie ok. 50 tys. zł, z czego wymagany kapitał własny to tylko 20 tys. zł - reszta potrzebnej kwoty może pochodzić z dofinansowania, które Stava pomaga uzyskać z różnych źródeł. W wymienionej wyżej kwocie zawiera się opłata wstępna. Taka suma jest potrzebna na rozpoczęcie działalności oddziału franczyzowego. Wydatki początkowe to przede wszystkim zakup wyposażenia dla kierowców, m.in. smartfonów, terminali płatniczych, toreb termicznych (centrala firmy oferuje dostęp do swoich dostawców, co ułatwia start oddziału).

Flotowa oferta najmu długoterminowego samochodów

Oferta najmu samochodów dostępna dla franczyzobiorców Stava obejmuje pełen koszt finansowania, ubezpieczenia, serwisowania i eksploatacji samochodu. Po stronie franczyzobiorcy pozostaje tylko tankowanie samochodu oraz utrzymanie go w czystości. Partnerzy flotowi Stavy zapewniają szybką dostępność samochodów, na najlepszych rynkowych warunkach. Umowa flotowa obejmuje 50 odstępstw od standardowych warunków dostępnych na rynku, zapewniających franczyzobiorcom oprócz najlepszej ceny, również dużą elastyczność oraz prawne i operacyjne bezpieczeństwo zawieranych umów.

Rozbudowywany system szkoleń

Stava wprowadziła w swojej sieci system webinarów szkoleniowych. Wykorzystuje ten format głównie wdrażając nowe rozwiązania w sieci. Będzie rozwijać ten format i regularnie prowadzić tego typu wirtualne spotkania, podczas których eksperci będą poruszać różne kwestie istotne z punktu widzenia rozwoju biznesu franczyzobiorców.

ZOBACZ wizytówkę STAVA w katalogu franczyzy serwisu franczyzawpolsce.pl. Uzupełnij formularz zgłoszeniowy jeżeli chcesz współpracować z liderem rynku dowozów jedzenia w Polsce.

A może te Cię zaciekawią

Im się udało
Własny Biznes
Autor: / Styczeń 28, 2020
Raporty
Autor: / Styczeń 13, 2020


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą