Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 24 styczeń 2020

Foto: Franczyza na dietetyczne posiłki w modelu drive thru

Właściciel Fit Restauracji DIETdrive działającej w Tarnowie rozpoczyna budowę sieci franczyzowej. Plany zakładają rozwój zarówno w większych miastach, jak i średnich miejscowościach liczących 50-60 tysięcy mieszkańców.


Fit Restauracja DIETdrive w styczniu świętowała pierwsze urodziny. Jej otwarcie było jednak poprzedzone wieloletnim zbieraniem doświadczeń na rynku zdrowego odżywiania, m.in. poprzez prowadzenie gabinetów dietetycznych oraz cateringu dietetycznego.

- Działamy w branży od 2011 roku. Na bazie naszych doświadczeń postanowiliśmy stworzyć koncept, jakiego  brakuje na polskim rynku. Wypełnia on lukę między ofertą cateringów dietetycznych, które wiążą się zazwyczaj z koniecznością wykupienia abonamentu na dłuższy okres a ofertą restauracji serwujących zdrową kuchnię. DIETdrive to możliwość zamówienia zdrowego, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i preferencji posiłku z opcją odebrania go o wskazanej godzinie przez okienko z restauracji działającej w formacie drive thru – wyjaśnia Magdalena Depa-Muniak, właścicielka konceptu.

Zamówienia można składać na miejscu w restauracji, ale ważnym wyróżnikiem konceptu jest aplikacja do składania zamówień online, która pomaga klientowi skomponować optymalny dla niego zestaw, uwzględniający zarówno jego zapotrzebowanie kaloryczne, jak i upodobania kulinarne. Do wyboru są m.in. danie wegańskie, bezglutenowe, potrawy dla osób aktywnych fizycznie, a także tych, które chcą zgubić zbędne kilogramy.

Moda na zdrowy styl życia sprawia, że oferta gastronomiczna z segmentu fit rozwija się w ostatnich latach bardzo prężnie. Powstają nowe koncepty, które starają się odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów.

– To bardzo dobry moment, by wejść na ten rynek. Co prawda, w największych miastach konkurencja jest już spora, ale w wielu lokalizacjach jest to nadal nisza – mówi Magdalena Depa-Muniak. – Nasza własna restauracja działa w liczącym niewiele ponad 100 tysięcy mieszkańców Tarnowie, osiągając po roku działalności bardzo dobre wyniki. To potwierdza fakt, że także klienci z mniejszych i średnich miast są coraz bardziej wymagający i poszukują zdrowej alternatywy dla fast foodów. Uważamy, że restauracje DIETdrive mogą z powodzeniem działać już w miejscowościach od 50-60 tysięcy mieszkańców – dodaje.

Całkowity koszt uruchomienia restauracji DIETdrive we franczyzie powinien się zamknąć w kwocie 200 tys. zł netto, zakładając, że lokal będzie spełniał podstawowe wymogi umożliwiające prowadzenie w nim działalności gastronomicznej. Szacowany okres zwrotu inwestycji to 22 miesiące.

– Zapewniamy naszym franczyzobiorcom pomoc w wyborze lokalizacji i indywidualne wyliczenia dotyczące inwestycji czy jej zwrotu, które mogą być uzależnione od wielu lokalnych czynników jak koszty najmu czy płac – mówi Magdalena Depa-Muniak. – Obecnie prowadzimy rozmowy z dwoma potencjalnymi franczyzobiorcami, którzy chcą uruchomić restauracje w województwie małopolskim i podkarpackim, ale jesteśmy w pełni przygotowani do tego, by zrealizować w tym roku więcej otwarć we franczyzie – dodaje.

Oferta franczyzy DIETdrive została opracowana przez Akademię Rozwoju Systemów Sieciowych.

Więcej informacji na temat systemu franczyzowego DIETdrive znajdziesz tutaj.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Własny Biznes
Autor: / Styczeń 23, 2020
O tym się mówi
Im się udało
Autor: / Styczeń 30, 2020


Szkolenia

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą