Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 22 maj 2019

Foto: Gdzie kupują Polacy?

Polacy coraz częściej robią zakupy w punktach mniejszych niż 400 m2. Bezsprzecznie zyskują na tym dyskonty i małe, tradycyjne sklepy osiedlowe.

 Ze względu na wzrastające dochody, zmniejszające się bezrobocie Polacy stali się bardziej wygodni, a co za tym idzie niecierpliwi. Nużą ich długie kolejki, dlatego szukają rozwiązań, które nie będą ich absorbować czasowo.
    
Z badań LZ Retailytics wynika, że ok. 70% nowej powierzchni sprzedaży w 2018 r. stanowiły placówki mniejsze niż 400 m2. Trend ten wynika z faktu, że coraz rzadziej robimy zakupy na zapas, a co za tym idzie nie wybieramy się zbyt często do hipermarketów. Badania prowadzone przez Polską Izbę Handlu i Centrum Monitorowania Rynku pokazują natomiast, że łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m² w lutym 2019 r., była o 10% wyższa niż w tym samym miesiącu w 2018 roku. Zwiększyła się również wartość koszyka zakupowego w mniejszych placówkach i obecnie wynosi ona 14,84 zł - co jest o 4,5% wyższym wynikiem, niż rok wcześniej.  Z danych PIH wynika, że sklepy małoformatowe cieszą się swoją popularnością m.in. ze względu na godziny otwarcia nawet w niedziele niehandlowe oraz na dostępny w nich asortyment. Mowa o szerokim wyborze produktów,  które konsumenci kupują podczas szybkich zakupów „przy okazji” lub po drodze do domu.  Placówki o mniejszych powierzchniach typu convenience potrafią więc bardziej efektywnie przyciągać klientów i zachęcać ich do codziennych wizyt.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Kwiecień 24, 2020
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Własny Biznes
Własny Biznes
Autor: / Kwiecień 8, 2020
Im się udało
Autor: / Kwiecień 2, 2020


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą