Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 13 maj 2019

Foto: Reserved w Banja Luce

Z końcem kwietnia LPP, polski producent odzieży uruchomił pierwszy salon Reserved w Banja Luce, podpisał jeden z największych kontraktów magazynowych na Słowacji, oraz podsumował 2018 rok.

W ostatnim kwartale 2018 roku LPP przekroczyło dwa miliardy przychodu. Dobre zakończenie roku polskiego producenta odzieży to zasługa trafionych kolekcji jesienno-zimowych – w szczególności marek Reserved i House, a także kolejnych wzrostów sprzedaży internetowej. W całym 2018 roku spółka wypracowała ponad 8 miliardów zł przychodu. - Za nami zdecydowanie udany rok – wypracowaliśmy pół miliarda zysku netto, nasze przychody rosną w tempie dwucyfrowym. Mieliśmy bardzo dobre pierwsze półrocze, a w skali roku udało się utrzymać marże na poziomie 54,7%. Niezależnie od wahań wynikających z wyprzedaży osiągamy coraz lepsze marże, które zawdzięczamy udanym kolekcjom i umiejętności precyzyjnego dopasowania oferty do potrzeb klientów. Chcemy utrzymać ten trend w 2019 roku – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych.

W tym może pomóc zdobywanie kolejnych rynków. W marcu polski producent odzieży przypieczętował debiut swoich pięciu marek w Bośni i Hercegowinie. Sieć stacjonarna gdańskiej spółki powiększyła się o 24. rynek, a liczba salonów w krajach bałkańskich przekroczyła setkę. LPP umacnia swoją pozycję w Europie Południowo-Wschodniej, która dla spółki jest jednym z trzech najważniejszych regionów sprzedażowych. Banja Luka to jedno z dwóch największych miast w Bośni i Hercegowinie, zamieszkiwane przez około 200 tys. mieszkańców. W centrum handlowym Delta Planet LPP otworzyło salony o łącznej powierzchni 5500 mkw. Pod koniec marca zadebiutowały tam marki Mohito, House i Cropp, a w kolejnym miesiącu dołączyły do nich pozostałe brandy LPP. Oficjalne otwarcie salonu flagowej marki polskiego producenta – Reserved odbyło się 25 kwietnia.

Ekspansja gdańskiej spółki na Bałkanach rozpoczęła się w 2007 roku od debiutu w Rumunii. Rok później LPP uruchomiło pierwsze salony w Bułgarii. Obecnie ta część Europy jest jednym z kluczowych obszarów pod względem rozwoju sieci stacjonarnej polskiej firmy. We wrześniu ub. r. LPP otworzyło salony w Słowenii – piątym z kolei rynku na Bałkanach.

W ramach swojej strategii rozwoju na najbliższe lata, LPP wynajął 25.400 m2 powierzchni przemysłowej od PNK Group na terenie PNK Park SEREĎ na Słowacji. Umowa przewiduje możliwość najmu kolejnych 7.300 m2 w tym samym budynku w ciągu trzech lat. Dzięki temu spółka mogłaby zająć cały drugi budynek PNK Park SEREĎ o powierzchni 32.700 m2. - Decyzja w sprawie najmu nowego magazynu na Słowacji, który będzie pełnił funkcję Fulfillment Center dla kanału e-commerce, wpisuje się w naszą strategię rozwoju międzynarodowej sieci dystrybucji. Lokalizacja i sam obiekt zostały starannie wybrane, w ścisłej współpracy z JLL Slovakia. Spełniają one szereg kryteriów, takich jak: bliskość kluczowych dla LPP rynków, dostępność siły roboczej i specyfikacja techniczna budynku pozwalająca na wdrożenie najnowocześniejszych technologii intralogistycznych oraz automatyzację procesu realizacji zamówień w najbliższej przyszłości – wyjaśnia Piotr Dopierała, Dyrektor ds. Logistyki LPP.

Obecnie obsługa sprzedaży internetowej LPP odbywa się poprzez Fulfillment Centers w Gdańsku, Strykowie i Moskwie, których łączna powierzchnia przemysłowa wynosi ponad 70.000 m2. Już niebawem sieć powiększy się o magazyn w Rumunii (22.000 m2), znajdujący się aktualnie w fazie budowy.

LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś kolekcje na 24 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1760 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2 oraz sklepy on-line w 12 krajach Europy. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 200 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Im się udało
Autor: / Marzec 14, 2019
O tym się mówi
Autor: / Luty 26, 2019
O tym się mówi

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 19.06.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 12.06.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 05.06.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą