Foot Locker zamknie 165 sklepów
DATA DODANIA: 07 maj 2019
Pomimo pozytywnych wyników finansowych uzyskanych w 2018 roku władze spółki postanowiły zoptymalizować sieć sprzedaży i zamknąć ponad 160 sklepów.
W ubiegłym roku sprzedaż firmy Foot Locker wzrosła o 2 proc. i osiągnęła rekordową wysokość niemal 7 mld euro. To więcej niż prognozowali się rynkowi analitycy. W 2018 roku sprzedaż like for like wzrosła o 2,7 proc.
Pomimo tych dobrych wyników władze spółki zdecydowały się zamknąć w tym roku 165 sklepów. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mają zostać przeznaczone na modernizację pozostałych sklepów. Ponadto firma zainwestuje 11 mln euro w rozwój portfolio produktów dziecięcych (marka Rockets of Awesome) oraz 90 mln euro w rozwój internetowej platformy Goat Group do sprzedaży butów.
Foot Locker wywodzi się z USA. Jest to jedna z największych sieci obuwniczych na świecie, która prowadzi ponad 3,5 tys. sklepów, w tym sklepy franczyzowe, w 28 krajach. W Europie odwiedza je blisko 170 milionów klientów rocznie.
W sieci Foot Locker sprzedawany jest asortyment najpopularniejszych firm obuwniczych. Są to przede wszystkim modele wyprodukowane przez międzynarodowe marki specjalnie dla tej sieci i dostępne tylko w jej sklepach. Oferta skierowana jest do osób pomiędzy 12 a 30 rokiem życia.
W Polsce Foot Locker posiada 5 salonów zlokalizowanych w największych centrach handlowych w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie.
Artykuły które powinny Ci się spodobać

Duży Ben, abc na kołach oraz Kontigo nabierają rozpędu, ale nadal przynoszą straty
A może te Cię zaciekawią
Prezentacje franczyz
Szkolenia
DLA FRANCZYZODAWCÓW
ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019
ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019
DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW
FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?