Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 05 grudzień 2018

Foto: CCC sprzedaje swoją nierentowną spółkę w Niemczech

CCC i HR Group podpisały  umowy, na bazie których rozpoczną współpracę biznesową i kapitałową. HR Group to druga największa wyspecjalizowana sieć sprzedaży obuwia w Niemczech. CCC w wyniku uzgodnionej transakcji zamieni udziały w swej nierentownej działalności na rynku niemieckim, na 30,5% udziałów w HR Group. Ta z kolei ma skorzystać z mocy produkcyjnych i siły zakupowej Grupy CCC. Obie strony zakładają liczne pozytywne efekty współpracy i synergie.

W ramach transakcji, CCC sprzeda spółkę CCC Germany za nominalną kwotę oraz udzieli pożyczki na restrukturyzację jej sieci sklepów, z których duża cześć będzie re-brandowana na Reno, a część zakończy działalność. Tym samym przebudowana zostanie obecność Grupy CCC w krajach regionu DACH, tak że oparta będzie o silne lokalne marki. CCC będzie teraz skupiać się na współpracy operacyjnej, synergiach i rentowności biznesów w tych krajach. Jednocześnie, jako CCC jako grupa (razem z HR Group, eObuwie i Voegele) stanie się największym w Europie, w swym segmencie, nabywcą markowego obuwia (niesportowego).

- Transakcja z HR Group to najlepsze dla nas rozwiązanie strategiczne sytuacji na niemieckim rynku. Osiągamy parę korzyści na raz. Z jednej strony sprzedajemy - nieudany dla nas - biznes w Niemczech lokalnym specjalistom, którzy wiedzą jak zarabiać na tym rynku i na pewno wyprowadzą go na prostą. Z drugiej zostaniemy mniejszościowym akcjonariuszami dochodowej firmy, która jest drugim największym graczem w Niemczech, #1 rynku obuwniczym w Europie - komentuje Dariusz Miłek, Prezes CCC.

- To na pewno jest potencjał na przyszłość, zobaczymy, zabezpieczyliśmy sobie pewne opcje za 2 lata. Na razie, sprzedaż CCC Niemcy pozwoli nam się jeszcze mocniej skoncentrować na naszych głównych rynkach i ich rentowności – dodaje Karol Półtorak, wiceprezes CCC.

- Naszym celem jest dalszy rozwój HR Group jako wiodącego gracza na niemieckim i europejskim rynku obuwniczym. Nasz przyszły partner CCC to dla nas możliwość bardzo bliskiej współpracy z firmą, która rozwija się w nieprawdopodobnym tempie. Łącząc know-how i wykorzystując mocne strony obu firm, widzimy ogromny potencjał mądrego rozwoju i wzmocnienia naszej pozycji na naszych kluczowych rynkach - komentuje Peter M. Wolf, CEO HR Group.

W skład Hamm-Reno Group („HRG” lub „HR Group”) wchodzą dwa podstawowe obuwnicze biznesy (a) część detaliczna operująca 363 sklepy pod marką Reno, głównie w Niemczech (288) oraz Austrii (38) i Szwajcarii (17) (razem 182 tys. m², średnia powierzchnia sprzedaży sklepu ok. 500m²); oraz (b) biznes hurtowy Hamm operujący w ponad 2090 punktach sprzedaży u partnerów typu Metro, Tesco i innych. Grupa działa od ponad 130 lat i posiada silną pozycję na rynku niemieckim. W roku finansowym kończącym się 30 września 2018, spółka osiągnęła około €370m przychodów (według niemieckiego standardu GAAP); przy rentowności EBITDA blisko 4,5% (dane wstępne i niezaudytowane). Wartość sprzedaży w cenach detalicznych brutto wraz z podmiotem zależnym S4S wyniosła około €0,5mld. Udział ecommerce w skonsolidowanej sprzedaży pro forma przekroczył 10% (w tym S4S), a rocznie HR Group sprzedaje ok. 15 mln par obuwia. W 2016 większościowym akcjonariuszem HRG został fundusz private equity Capiton, który wraz z zarządem skutecznie realizuje szereg inicjatyw wpływających na znaczne wzmocnienie wyników i siły finansowej HR Group obserwowanych w ostatnich dwóch latach.

Kompetencje CCC i HR Group w zakresie rynku niemieckiego wzajemnie się uzupełniają. HR Group/Reno to silna marka i firma doskonale znająca preferencje klienta w Niemczech i w regionie krajów DACH. Spółka koncentruje się na segmencie atrakcyjnej ceny a większość jej sprzedaży stanowią marki własne. HR Group ma bardzo dobre kierownictwo, nowoczesne IT i logistykę. Posiada świeże doświadczanie udanej restrukturyzacji swej własnej sieci sklepów w Niemczech (ponad 100 zamkniętych sklepów w dwa lata) i re-brandingu obcych sklepów na markę Reno.
W ramach porozumienia oba podmioty będą w przyszłości współpracować m. in. w zakresie zakupów obuwia z fabryk CCC, która to współpraca rozpocznie się już od sezonu jesień – zima 2019.
Sieć sprzedaży CCC na 30.09.2018 to ponad 680 tys. m² i 1181 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Sprzedaż za 2017 rok osiągnęła poziom ponad 4,1 mld zł. Grupa CCC obecna jest łącznie w 23 krajach (18 offline i 15 online).

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Grudzień 18, 2018
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
Autor: / Sierpień 27, 2018
O tym się mówi
Autor: / Październik 15, 2018
Im się udało
Autor: / Październik 2, 2018

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 15.11.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 28.11.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 08.01.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą