Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 16 październik 2018

Foto: pixabay.com

O problemach sieci słychać co najmniej od początku roku. Wciąż trwają próby uratowania spółki poprzez zmniejszenie ilości sklepów.

Zamknięcia dotknęły w ostatnich miesiącach sklepy w całej Polsce: m.in. w Warszawie, Wrocławiu czy Szczecinie. Teraz dołączają do nich dwie kolejne placówki. Ich adresy to ul. Limbowa w Gdańsku i ul. Włodka w Grudziądzu. Przedstawiciele sieci wciąż utrzymują, że zamknięcia nie są początkiem końca firmy, a wręcz przeciwnie – dzięki nim w portfolio mają pozostać te sklepy, które najlepiej sobie radzą, co ma umożliwić rozwój w przyszłości.

Każda decyzja o zamknięciu ma być poprzedzona dokładną analizą sytuacji sklepu na tle innych placówek sieci i marketów konkurencji, które znajdują się w okolicy. Tajemnicą poliszynela jest, że Piotr i Paweł mocno ucierpiał na rywalizacji z dyskontami. Kilka lat temu nieliczne Biedronki czy Lidle z ograniczonym wyborem towarów zaspokajały potrzeby innego segmentu rynku niż droższe delikatesy. Jednak dyskontów gwałtownie przybyło, a w nich pojawiły się tańsze wersji trufli, eko-żywności czy ekskluzywnych czekoladek, co mocno uderzyło w bardziej ekskluzywne sieci. Zresztą niektóre sklepy Piotr i Paweł zostały ostatnio odsprzedane właśnie największemu dyskontowemu graczowi, czyli Biedronce. Na razie ratunek dla Piotra i Pawła wciąż jest możliwy, bo sieć nadal ma 110 placówek w całej Polsce. Istniejąca od 1990 roku sieć od dwóch lat prowadzi też handel on-line. Ma też własny program franczyzowy.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Marzec 29, 2019
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Własny Biznes
Autor: / Kwiecień 10, 2019
O tym się mówi
Autor: / Grudzień 29, 2018
Ludzie i biznes
Autor: / Listopad 19, 2018

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 23.05.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 09.05.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 16.05.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą