Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 26 wrzesień 2018

Foto: Platforma eurocash.pl

Wiedza o lokalnym rynku, w tym dane demograficzne, rankingi najlepiej sprzedających się produktów i podgląd gazetek konkurencji, najszybsza na rynku, „ucząca się” użytkownika wyszukiwarka towarów, inteligentne listy zakupowe, informacje o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG czy możliwość zamawiania produktów bezpośrednio z interaktywnej gazetki promocyjnej – to tylko niektóre z funkcjonalności nowej platformy eurocash.pl, w którą Grupa Eurocash zainwestowała 15 mln zł.

–  Dla Eurocash i całego rynku to moment przełomowy, od dziś właściciel sklepu małoformatowego ma więcej informacji o rynku niż dyrektor dużej sieci handlowej – mówi Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash.

Eurocash Dystrybucja to część Grupy Eurocash odpowiedzialna za aktywną dystrybucję. Od lat konsekwentnie inwestuje w eCommerce i oferuje swoim Klientom znacznie więcej niż dostawę towarów. Kanały elektroniczne Eurocash Dystrybucja generują obecnie 3 mld zł obrotu rocznie, co zapewnia im pozycję lidera sprzedaży eCommerce w branży.

Od 24 września Klienci ECD mogą korzystać z eurocash.pl – innowacyjnej i unikalnej w skali całej branży platformy B2B. Znajdują się w niej funkcjonalności, które pozwalają w efektywny sposób zarządzać sklepem i podejmować trafne decyzje biznesowe. To bardzo proste i intuicyjnie w obsłudze narzędzie, dzięki któremu niezależni detaliści mogą skutecznie konkurować z handlem zorganizowanym.

Platforma eurocash.pl będzie dostępna w trzech wersjach: online, cloud i mobile. W przyszłości planowane jest udostępnienie narzędzia klientom pozostałych jednostek biznesowych Grupy Eurocash.

– Niezależni detaliści muszą stawiać czoło coraz silniejszym dyskontom. Dlatego bardzo liczą na dystrybutorów, którzy nie tylko zapewniają szeroki asortyment i konkurencyjne ceny towaru, ale są również partnerami w biznesie – mówi Tomasz Polański, Dyrektor Generalny Eurocash Dystrybucja. Dzięki nowoczesnym i unikalnym w skali branży technologiom wspieramy rozwój detalistów, dając im szansę na lepszą sprzedaż i silniejszą pozycję konkurencyjną. Zarządzanie niezależnym sklepem staje się  efektywniejsze niż kiedykolwiek – dodaje Tomasz Polański.

Najważniejsze funkcjonalności eurocash.pl to:

•    Moduł „W Twojej okolicy” – dostęp do bazy wiedzy o lokalnym rynku, przygotowanej z wykorzystaniem danych i analiz własnych, oraz firm współpracujących z Eurocash. Dane demograficzne, zwyczaje zakupowe, rankingi najlepiej sprzedających się produktów czy podgląd gazetek konkurencji to informacje, które wspierają w podejmowaniu trafnych decyzji zakupowych.
•    Inteligentna, najszybsza na rynku wyszukiwarka – „uczy” się Klienta, zapamiętuje i podpowiada właściwe hasła, ignoruje błędy.
•    Listy zakupowe – oparte na zaawansowanych algorytmach, podpowiadają najczęściej zamawiane produkty i przypominają o tych dawno nie wybieranych.
•    Sekcja Wiem Więcej – dostęp do informacji pozwalających skutecznie konkurować na rynku m.in. wiedzy ekspertów, nowości i trendów rynkowych.
•    Produkty w TV – informacje o telewizyjnych kampaniach reklamowych, planowanych przez producentów współpracujących z Eurocash Dystrybucja, dające szansę na wcześniejsze zamówienie promowanych produktów i wykorzystywanie okazji zakupowych.
•    Dostęp do bieżącego budżetu zakupowego i wgląd w indywidualny system rabatowy
•    Składanie i śledzenie reklamacji w systemie 24/7
•    Aukcje – dostępne w zintegrowanej z platformą aplikacji mobilnej pozwalają na licytowanie produktów w wyjątkowych cenach.

Dynamiczny rozwój segmentu dystrybucji postawił przed Eurocash Dystrybucja nowe wyzwania technologiczne. Coraz większej liczbie klientów trzeba było zapewnić system, który byłby zarówno wydajny jak również całkowicie niezawodny. Udało się to osiągnąć dzięki wykorzystaniu najnowszych standardów programowania mikro usług (socket.io), odpowiedzialnych za poszczególne procesy i operacje biznesowe. Platforma umożliwia m.in.: analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych.

Dodatkową, bardzo cenioną przez użytkowników cechą eurocash.pl jest komunikacja multikanałowa. System wykorzystuje takie metody komunikacji jak powiadomienia „push” (wysyłane przez aplikację mobilną i web), czat, SMS oraz e-mail. Dzięki temu ważne informacje docierają do klientów bez zwłoki bez względu na to czy w danym momencie są online.

Aplikacje zostały zaprojektowane całkowicie od początku. Wykorzystano najnowsze trendy i standardy user experience (UX) - „Progressive Web Apps”, „Weather and mood apps”, „Minimalism”. Najnowsze rozwiązanie eurocach.pl jest w pełni zintegrowane z używanymi systemami ERP i analizy danych - SAP / SAP HANA / SAP Hybris Marketing.

– Platforma eurocash.pl to suma naszej wiedzy, doświadczenia i potrzeb Klientów, które znamy z regularnie prowadzonych badań. Wiemy że przedsiębiorcy są otwarci na nowe technologie – mówi Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu Eurocash Dystrybucja. Dzięki inwestycjom w digital, mogą podejmować trafne decyzje biznesowe, oszczędzać czas i korzystać z mobilności. Dla przykładu: wystarczy smartphone i skan produktu z półki, by szybko zamówić towar – dodaje Andrzej Szałowski.

Eurocash Dystrybucja należy do Grupy Eurocash, największej polskiej spółki zajmującej się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Grupę Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami, jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
W ofercie Eurocash Dystrybucja znajduje się ok. 11 tysięcy produktów. Jednostka współpracuje z blisko 600 dostawcami, obsługując rocznie blisko 20 tys. sklepów.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Autor: / Lipiec 24, 2018
Aktualności
Aktualności
Autor: / Październik 22, 2018

A może te Cię zaciekawią

Własny Biznes
O tym się mówi
Autor: / Październik 15, 2018
O tym się mówi
Autor: / Czerwiec 11, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 15.11.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 28.11.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 08.01.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą