Już nie tylko Biedronka i Lidl – nowy dyskont na rynku
DATA DODANIA: 03 sierpień 2018
Rywalizacja pomiędzy marketami, a w szczególności dyskontami, już jest ostra. Teraz zrobi się jeszcze trudniej, bo do Polski właśnie wchodzi nowa sieć sklepów z tanią żywnością.
Svetofor to firma prowadząca sklepy w formacie podobnym do Lidla czy Biedronki, której centrala mieści się na Syberii. Dotychczas koncentrowała się na sprzedaży tanich, dyskontowych towarów głównie w Rosji. Później rozszerzyła działalność na kraje ościenne, a teraz ma wejść do Polski. Sieć liczy obecnie ok. 800 sklepów, z czego większość w Rosji. Działa też w Azerbejdżanie czy na Białorusi.
Jeszcze niższe ceny ale...
W Polsce za rozwój sieci sklepów, które mają ruszyć pod nazwą Mere, odpowiada krakowski Torgservice. Udziały w firmie ma rosyjski Svetofor. Ekspansja do Polski ma być szybka i gwałtowna. Zamiast powolnego badania potencjału rynku i pierwszego marketu testowego możemy liczyć na 8 sklepów w tym roku, a docelowo 105. Podobnie jak w przypadku Biedronki i Lidla, sklepy mają zostać uruchamiane głównie w dużych i średnich miastach czy przy autostradach.
Rozpoczęcie rekrutacji na stanowiska kierownicze i kasjerskie ma rozpocząć się w ciągu najbliższych tygodni. Równolegle z ekspansją do Polski sieć planuje też podobny ruch na rynku rumuńskim. Wyróżnikiem mają być ceny jeszcze niższe niż u zachodnich konkurentów – jak zapowiada firma, nawet o 20 proc. Podczas gdy polskie dyskonty idą w stronę towarów luksusowych, lepszej obsługi i coraz większego wyboru, w sklepach Mere wybór ma być mały, towary podstawowe, a wystrój ograniczać się do palet. Pozostaje poczekać, by przekonać się, czy Polacy będą zainteresowani takim standardem robienia zakupów.
Artykuły które powinny Ci się spodobać
A może te Cię zaciekawią
Prezentacje franczyz
Szkolenia
DLA FRANCZYZODAWCÓW
ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 05.03.2019
ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 11.03.2019
DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW
FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 14.03.2019
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?