Franczyza w Polsce

Autor:

Foto: AmRest

Spółka kupuje sieci Telepizza i Sushi Shop oraz restauracje KFC we Francji.

Jeszcze do wczoraj plotka, dziś już to pewne. AmRest przejmuje sieć Telepizza w Polsce. Dzięki temu spółka stanie się liderem w segmencie pizzy w regionie. To nie koniec. Zaledwie dzień wcześniej AmRest ogłosił wiążące porozumienie dotyczące przejęcia Sushi Shop, wiodącej sieci segmentu sushi w Europie.

W wyniku transakcji AmRest nabędzie 36 restauracji własnych i jednocześnie zostanie operatorem 71 lokali franczyzowych Telepizza.

Na mocy zawartej umowy AmRest nabędzie 100% udziałów TELEPIZZA POLAND Sp. z o.o, operatora marki Telepizza w Polsce, powiększając tym samym swój portfel o 107 restauracji. Wartość transakcji szacowana jest na kwotę 8 mln EUR, przy czym ostateczna cena zostanie potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji. Finalizacja umowy spodziewana jest w najbliższych miesiącach, po uzyskaniu odpowiednich zgód organów antymonopolowych.

Monika Czyż, Prezydent Pizza Hut w AmRest skomentowała: - Ta transakcja to kolejny krok na drodze do budowy dynamicznie rozwijającego się biznesu restauracyjnego w Europie i jednocześnie przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jesteśmy w pełni przekonani, iż nasze wieloletnie doświadczenie oraz doskonałość operacyjna pozwolą nam stworzyć nową wartość na polskim rynku gastronomicznym, zarówno dla gości restauracji jak i naszych akcjonariuszy. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy.

Z uwagi na przejęcie biznesu Telepizza w Polsce i posiadanie praw masterfranczyzy dla marki Pizza Hut, AmRest planuje dalszy rozwój sieci Pizza Hut we Francji, Niemczech, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, zarówno w modelu franczyzowym jak i poprzez otwarcia restauracji własnych.

Po sfinalizowaniu umowy dotyczącej przejęcia Sushi Shop AmRest posiadać będzie 100% udziałów przejmowanej firmy. Transakcja poszerzy portfel AmRestu o ugruntowaną markę własną w segmencie sushi. Biorąc po uwagę dominujące kanały sprzedaży (blisko 87% zamówień z dostawą do domu i na wynos), oferta Sushi Shop dodatkowo wzmocni platformy zamówień online działające w ramach Grupy AmRest. Dzięki akwizycji AmRest zyska 165 nowych restauracji (dwie trzecie to lokale własne), co znacząco umocni obecność firmy w Europie Zachodniej.

Na mocy zawartego porozumienia, AmRest nabędzie 100% udziałów w Sushi Shop za kwotę 240 mln EUR. Dodatkowe 10 mln EUR zostanie wypłacone po osiągnięciu przez Sushi Shop określonych celów finansowych. Transakcja ma zostać sfinalizowana w ciągu najbliższych miesięcy.

- AmRest zyskuje nową, wyjątkową kategorię, która pozwoli zwiększyć rentowność oraz poszerzy możliwości naszego rozwoju w Europie. Jednocześnie dodajemy do naszego portfela silną, sprawdzoną i prawdziwie międzynarodową markę, zarządzaną przez doświadczony zespół odpowiedzialny za jej dotychczasowy rozwój. Jesteśmy przekonani, iż ta transakcja pozwoli zmaksymalizować wartość dla akcjonariuszy AmRest - powiedział Henry McGovern, założyciel i członek Rady Dyrektorów AmRest.

Firma Sushi Shop została założona w 1998 roku przez Grégory Marciano, Hervé Louis oraz Adrien de Schompré i jest aktualnie wiodącym graczem kategorii sushi w Europie, z wynikami sprzedaży na poziomie ok. 202 milionów EUR rocznie. Obecnie sieć liczy 165 lokali w 12 krajach. Sushi Shop jest marką premium segmentu sushi, opartą o sprawdzoną i skalowalną koncepcję fast casual. Model operacyjny firmy w znacznym stopniu nastawiony jest na kanał dostaw posiłków do domu (ok. 55% sprzedaży). Dodatkowo, 32% sprzedaży pochodzi z zamówień na wynos. Uwzględniając przeważającą sprzedaż Sushi Shop we Francji i Hiszpanii, zakup biznesu doskonale wpisuje się w strategię umacniania pozycji AmRest w Europie Zachodniej
Gregory Marciano i Adrien de Schompré pozostaną na stanowiskach – odpowiednio -dyrektora generalnego oraz dyrektora ds. operacyjnych i będą kontynuować rozwój firmy po zakończeniu transakcji.

Jakby tego było mało 26 lipca AmRest poinformował o podpisaniu Umowy Ramowej, której przedmiotem jest nabycie przez AmRest 15 restauracji KFC prowadzonych przez KFC France na rynku francuskim jako restauracje własne oraz podpisanie standardowych Umów Franczyzowych dla każdej z przejętych restauracji. Spodziewana cena sprzedaży to ok. 33,3 mln EUR. Ostateczna cena sprzedaży zostanie ustalona na dzień zakończenia transakcji.

Szacowane przychody nabywanych restauracji za rok 2017 roku wyniosły około 40 mln EUR.

Intencją stron jest zakończenie transakcji do końca 2018 roku.

Dodatkowo podpisana została Umowa Rozwoju ustanawiająca plany rozwoju marki KFC na rynku francuskim przewidująca otwarcie przez AmRest około 150 restauracji do końca 2023 roku.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
Nie zatrudniaj kolejnego pracownika - oto sposoby na wzrost wydajności firmy
Ludzie i biznes
Autor: / Lipiec 16, 2018
Raporty
Czy franczyza jest w Polsce popularna?
Autor: / Lipiec 1, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 25.09.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 18.09.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 27.09.2018

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Jakie pytanie jako pierwsze zadałbyś franczyzodawcy podczas rozmowy na temat przystąpienia do sieci?

Jaka jest całkowita kwota inwestycji franczyzobiorcy? - 48.6%
Ile wynosi okres zwrotu z inwestycji? - 27%
Jakie są kary wynikające z umowy franczyzy? - 12.2%
Jakie know-how oferuje franczyzodawca? - 12.2%

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą