Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 12 styczeń 2018
Franczyza rządzi handlem

Foto: Carrefour

Handel detaliczny coraz bardziej się konsoliduje. Istotną rolę na tym rynku odgrywa franczyza.

Według danych Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych, w 2017 roku w Polsce funkcjonowało około 100 franczyzowych sieci spożywczych (w 2015 roku działało 90 sieci). Największym franczyzodawcą jest Grupa Eurocash, która rozwija sieci abc, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep oraz Groszek.

Z kolei najszybciej rozwijającym się segmentem rynku detalicznego jest forma convenience (np. Carrefour Express, Żabka). Mniejsze sieci sklepów spożywczych działające na rynkach regionalnych również dobrze sobie radzą – to m.in. Chata Polska i Mirabelka.

Elementem rynku handlu detalicznego jest postępująca konsolidacja. Dla handlowców przystąpienie do sieci daje praktycznie same pozytywne efekty, takie jak: obniżenie kosztów, większą siłę negocjacyjną oraz większy zasięg reklamowo-marketingowy.

Andrzej Faliński, niezależny ekspert rynku handlu prognozuje, że w 2018 roku liczba sklepów detalicznych przekroczy 80 tys. (pod koniec 2017 roku było 72 tys. placówek).

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Luty 24, 2020
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Własny Biznes
Własny Biznes
Autor: / Marzec 13, 2020
O tym się mówi
Autor: / Marzec 10, 2020


Konsultacje online

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą