Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 11 styczeń 2018
Spada liczba sklepów odzieżowych

Foto: Greenpoint

W ostatnich latach liczba sklepów odzieżowych systematycznie spadała. Szacuje się, że do końca tego roku z naszego rynku może zniknąć kolejny 1 000 sklepów.

Na koniec 2017 roku liczba sklepów odzieżowych wynosiła 38 tys. Według danych firmy badawczej Euromonitor International, w tym roku tendencja spadkowa zostanie utrzymana. Do grudnia może zniknąć około tysiąca kolejnych sklepów. Nie oznacza to jednak, że sprzedaż ubrań i butów spada. Szacuje się, że rynek wart jest już ponad 35 mld zł i systematycznie rośnie o kilka procent rocznie.

Analitycy Euromonitor International tłumaczą, że popyt systematycznie przesuwa się do kanału internetowego, co jest głównym powodem kurczenia się sieci punktów stacjonarnych. Firma prognozuje, że w 2018 r. sprzedaż w sklepach tradycyjnych spadnie o około 0,6%.

Kolejną przyczyną malejącej liczby salonów odzieżowych może być ekspansja sieci – małe, pojedyncze sklepy nie są w stanie konkurować zarówno ofertą, jak i ceną. Polskie franczyzowe sieci odzieżowe zapowiadają dalszy rozwój na naszym rynku. Planują otwierać zarówno sklepy własne, jak i partnerskie (to m.in. QUIOSQUE, Greenpoint czy Blue Shadow).


Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Autor: / Październik 14, 2019
Aktualności
Autor: / Październik 1, 2019
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Raporty
Autor: / Listopad 12, 2019
Raporty
Autor: / Lipiec 23, 2019
O tym się mówi
Autor: / Sierpień 26, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą