Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 28 wrzesień 2017
Esotiq & Henderson - rekordowe przychody w I półroczu

Foto: Esotiq

Szersza oferta, integracja kanałów sprzedaży i odpowiednie zarządzanie promocjami zapewniły grupie Esotiq & Henderson rozwijającej franczyzowe sieci salonów skokowy wzrost przychodów w I półroczu 2017.

W samym drugim kwartale 2017 r. przychody spółki matki wyniosły 37,8 mln zł. To efekt wysokiego wzrostu sprzedaży w sklepach i rozwoju sieci. Mimo wysokiej dynamiki przychodów, spółka matka utrzymała wysoką marżę brutto (62%). Koszty operacyjne spółki matki w drugim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec drugiego kwartału 2017 roku wzrosła w sumie o 7 proc. r/r. Salonów marki ESOTIQ, w Polsce i za granicą, było 276 (o 10 więcej niż rok wcześniej). Nowe punkty sprzedaży były jednak otwierane wyłącznie w najbardziej perspektywicznych lokalizacjach. Sprzedaż w sklepach porównywalnych marki ESOTIQ w Polsce w drugim kwartale wzrosła o 14,6 proc., a w pierwszej połowie roku o 16,1 proc.

- Ogromne znaczenie miało tu poszerzenie asortymentu oraz zarządzenie akcjami promocyjnymi, zarówno w salonach, jak i w internecie. Dzięki temu bardzo szybko rośnie grupa naszych lojalnych klientek. W programie ESOTIQ CLUB na koniec I półrocza mieliśmy już 0,7 mln zarejestrowanych osób, prawie o 40 proc. więcej niż przed rokiem. To głównie te klientki zwiększały frekwencję w sklepach - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Przychody internetowego sklepu marki ESOTIQ w Polsce w drugim kwartale 2017 wyniosły 1,1 mln zł i były wyższe o 170 proc. r/r. Tu sprzedaż mocno wspiera integracja systemu ecommerce z tradycyjną siecią sprzedaży. Omnichannel daje klientom nowe możliwości, a grupie zapewnia także wzrost przychodów w sklepach stacjonarnych.

- To wdrożenie można określić jako sukces. Dziś już 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru w sklepach stacjonarnych. To dla nich duża wygoda, bo po przymiarkach mogą zwrócić zamówienie lub wymienić od ręki. Przy okazji robią też dodatkowe zakupy - dodaje Krzysztof Jakubowski, wiceprezes Esotiq & Henderson.  

Skonsolidowana sprzedaż odzieżowej grupy z Gdańska w pierwszej połowie roku wzrosła o 24,7 proc. do 79,2 mln zł, z czego 71,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+28,6 proc.). Wynik operacyjny grupy po I półroczu wyniósł +0,1 mln zł, a spółki matki aż 4,7 mln zł. Wynik netto grupy w I półroczu 2017 wyniósł -0,1 mln zł, a jednostkowy zysk netto wyniósł 4,1 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio -3,4 mln zł i +0,8 mln zł.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
Autor: / Lipiec 29, 2019
O tym się mówi
Autor: / Sierpień 26, 2019
O tym się mówi

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą