Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 28 sierpień 2017
Papa John's – reaktywacja

Foto: Papa John's

PJ Western, właściciel znanych na całym świecie pizzerii działających pod marką Papa John's nie porzuca planów zdobycia polskiego rynku.

Amerykańska spółka już rozwija swój biznes w krajach sąsiadujących z Polską – w Rosji i na Białorusi. Jak podaje serwis strefa biznesu.pl, jej władze zapowiedziały właśnie ekspansję na polski rynek.

Przypomnijmy, że jest to już kolejna próba wejścia na nasz rynek. Pierwsza została podjęta w 2008 roku. Ze względu na wysoki koszt inwestycji związany z uruchomieniem lokalu Papa Johns i szeroką ofertę współpracy ze strony polskich franczyzodawców, zdobycie polskiego rynku może być trudne.

Otóż, jak podawał wcześniej koncern, przewidywana suma inwestycji w średniej wielkości w lokal Papa Johns (80-120 m²) zlokalizowany w centrum miasta lub centrum handlowym wynosi około 250 tys. dolarów. Porównując do polskich franczyz z tego samego segmentu rynku to bardzo wygórowana kwota.

Na przykład otwierając franczyzową pizzerię w ramach sieci Gusto Dominium na start trzeba mieć około 150 tys. zł. Tyle samo trzeba przeznaczyć na otwarcie pizzerii pod marką Da Grasso. Są też jeszcze tańsze licencje, np. New York Pizza Department (NYPD) można otworzyć inwestując około 32 tys. zł.

Amerykański koncern poinformował, że ma już podpisane umowy dotyczące otwarcia w Polsce 23 pizzerii Papa John's. Zobaczymy, czy tym razem na pewno się uda. 

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Autor: / Październik 1, 2019
Aktualności
Autor: / Listopad 4, 2019
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
Raporty
Autor: / Lipiec 29, 2019
Im się udało
Autor: / Październik 28, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą