Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 18 lipiec 2017
Zamówienia z dowozem ciągną gastronomię do przodu

Foto: Da Grasso

Opcja dostawy jedzenia do domu jest popularna zarówno w dużych miastach, jak i mnijeszych miejscowościach. Najczęściej wybieranym daniem jest pizza - wynika z raportu firmy Stava.

Najchętniej wybieranym daniem jest pizza (40,6% wszystkich zamówień). Na kolejnych pozycjach znajdują się burgery (12,1%), kuchnia orientalna (11,1%), kebaby (9,9%), kuchnia tajska (8,4%), kuchnia polska (6%), sushi (5,3%), kanapki (3,3%) oraz kuchnia wegetariańska i wegańska (3,3%).

Z pytaniem co przynosi największy dochód – zamówienia w lokalu, na wynos, czy z dowozem zwróciliśmy się do właścicielki dwóch franczyzowych pizzerii Da Grasso Karoliny Nowak.

Dochód jest taki sam, jednak wartość przychodu jest różna. Pizzerie Da Grasso specjalizują się w sprzedaży z dowozem, jednak procentowy udział poszczególnych grup w obrocie zależny jest od lokalizacji. Przykładowo, w naszym lokalu w Zabrzu dowóz stanowi około 70% obrotu, a w Chorzowie, gdzie lokal usytuowany jest przy deptaku, dowóz to około 50% przychodu. W jednym i drugim lokalu najmniejszy udział sprzedaży stanowią zamówienia na wynos – mówi portalowi franczyzawpolsce.pl Karolina Nowak, właścicielka pizzerrii Da Grasso.

Jak czytamy w raporcie firmy Stava, średnia wartość rachunku za jedzenie na dowóz determinowana jest przede wszystkim minimalną kwotą zamówienia. Zdecydowana większość restauracji nie przyjmuje zamówień poniżej 20 - 25 zł. Koszt dowozu do klienta jest w takim wypadku zbyt wysoki w stosunku do wartości rachunku i takie zamówienia są zazwyczaj nieopłacalne.

Klienci nie są skłonni zapłacić za dowóz więcej niż 5 zł, a to nie pokrywa w całości kosztu. Dużą część kosztu dostawy restauracja musi pokrywać z marży naposiłku. Restauracje które wożą najwięcej często mają bezpłatną dostawę dla klienta i cały jej koszt pokrywają z marży. Restauracje, które opierają się głównie o ruch na sali a dowozy traktują jako dodatek ustawiają minimalną kwotę zamówienia jeszcze wyżej - na poziomie 40 - 50 zł. To jest już jednak istotna bariera dla klientów i zazwyczaj oznacza automatycznie niewielki wolumen dostaw z takiej restauracji.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Raporty
Autor: / Wrzesień 20, 2019
Raporty
Autor: / Wrzesień 20, 2019
Im się udało

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą