Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 31 maj 2017
Esotiq zwiększy zasięg w Polsce i za granicą

Foto: Esotoq

Franczyzowa sieć sklepów z bielizną damską powiększy się w tym roku o kolejne 20. Polska firma będzie też kontynuować rozwój sieci za granicą.

Wzrost przychodów, znacząca poprawa wyników, coraz większy udział internetu w przychodach grupy to główne osiągnięcia I kwartału w spółce Esotiq & Henderson. Zarząd oczekuje, że podział grupy na część bieliźniarską i odzieżową nastąpi w tym kwartale.

Marża brutto grupy w I kwartale wyniosła 55 proc. Największy udział w poprawie wyników miała bieliźniarska marka Esotiq. Sprzedaż w sklepach porównywalnych Esotiq (LFL) wzrosła o 17,9 proc. Wartość średniego paragonu o 16,6 proc. Na koniec marca 2017 w Polsce i za granicą sieć sprzedaży grupy liczyła 299  salonów (o 23 więcej niż rok wcześniej). 271 z nich działało pod marką Esotiq, 28 pod odzieżową marką Femestage.

- Optymalizujemy sieć sprzedaży, podobnie jak w drugiej połowie ubiegłego roku. Koncentrujemy się na najlepiej rokujących lokalizacjach. W tym roku w Polsce zamierzamy otworzyć do 20 sklepów Esotiq. Po bardzo szybkim rozwoju sieci franczyzowej na Ukrainie i Białorusi, gdzie działa po 11 salonów marki Esotiq i Femestage, przyszedł czas na przyspieszenie tempa w Niemczech, gdzie mamy 3 salony Esotiq. Chcemy otworzyć tam w tym roku od 3 do 7 nowych placówek - dodaje Adam Skrzypek.

Bardzo szybko rośnie też internetowy kanał sprzedaży. W I kwartale przychody e-sklepów grupy wyniosły 1,52 mln zł (+148 proc.). Sprzedaż w sieci prowadzona jest obecnie w czterech własnych sklepach w Polsce i w Niemczech oraz na dwóch platformach multibrandowych. Grupa nadal będzie inwestować w e-commerce. W tym roku z zakupów on-line będą mogli też korzystać klienci Esotiq i Femestage w Rosji, na Ukrainie oraz Białorusi.

- W tym kwartale spodziewamy się zakończenia procesu wydzielenia z grupy części odzieżowej. Czekamy na zatwierdzenie przez KNF ostatecznej wersji memorandum, co pozwoli na formalne zamknięcie procesu podziału - mówi prezes Esotiq & Henderson.

Przychody odzieżowej grupy z Gdańska w I kwartale 2017 r. wzrosły do 37,7 mln zł (+27 proc.). Strata na działalności operacyjnej grupy w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 1,05 mln zł, a strata netto 1,3 mln zł wobec straty netto 2,9 mln zł w ubiegłym roku. Poprawę wyników widać także w wynikach spółki matki. Jednostkowe przychody Esotiq & Henderson w I kwartale tego roku wzrosły do 34,05 mln zł (+31 proc.). Zysk netto wyniósł 1,2 mln zł wobec straty 834 tys. zł rok wcześniej.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Listopad 4, 2019
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Raporty
Autor: / Wrzesień 20, 2019
O tym się mówi
Autor: / Lipiec 15, 2019
O tym się mówi

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą