Dobre perspektywy dla lodziarni
DATA DODANIA: 05 lipiec 2016
Jemy co raz więcej lodów i więcej za nie płacimy. W te wakacje lody będą o około 1% droższe niż przez rokiem. Zarobią na tym, m.in. sieci lodziarni, które rozwijają się coraz prężniej.
Według danych GUS w maju 2016 roku za lody musieliśmy zapłacić o 0,9% więcej niż rok wcześniej. Tendencja ta utrzyma się prawdopodobnie w kolejnych miesiącach ze względu na rosnące ceny cukru i bakalii. To nas jednak najpewniej nie zniechęci do jedzenia lodów, które z roku na rok stają się coraz mniej sezonowym produktem.
– Ubiegłoroczne, upalne lato wpłynęło na znaczący wzrost spożycia lodów w gospodarstwach domowych. Według danych GUS w 2015 roku spożycie lodów w gospodarstwach domowych wzrosło aż o 9% do 2,88 litra na osobę. W porównaniu do 2010 roku konsumpcja lodów zwiększyła się o 26%, podczas gdy w przypadku większości produktów żywnościowych spadła. Tak duży wzrost spożycia lodów może świadczyć o tym, że ich konsumpcja przestaje mieć charakter wyłącznie sezonowy – powiedział Paweł Wyrzykowski, ekspert w Departamencie Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.
– Rosnący popyt na lody odzwierciedla także relatywny wzrost ich cen wobec pozostałych artykułów żywnościowych. W latach 2011-2015 przeciętne ceny lodów wzrosły o 12,1%, podczas gdy ceny żywności i napojów były wyższe o 9,2% – dodał Paweł Wyrzykowski.
Łączny poziom spożycia lodów w Polsce, w gospodarstwach domowych i punktach gastronomicznych, wynosi około 4 litry na mieszkańca i jest niższy niż w większości krajów Europy Zachodniej oraz w Skandynawii, gdzie warunki pogodowe są mniej sprzyjające do konsumpcji niż w Polsce.
Te dane pokazują, że polski rynek lodziarni będzie rósł. Potwierdzają to właściciele sieci franczyzowych, którzy nie narzekają na brak zainteresowanych otwarciem własnego punku handlowego pod wspólnych szyldem. Liczbę lodziarni w porównaniu do ubiegłego sezonu zwiększyły m.in., takie marki jak Lody Bonano, Lodolandia, Lody Marsjano i Lodostrefa.
Artykuły które powinny Ci się spodobać

Prezes ZPP: Ustawa o zakazie handlu w niedzielę to zagłada małych sklepów

Nowa oferta franczyzy w segmencie sklepów specjalistycznych
A może te Cię zaciekawią
Prezentacje franczyz
Szkolenia
DLA FRANCZYZODAWCÓW
ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 05.03.2019
ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 11.03.2019
DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW
FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 14.03.2019
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?