Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 21 czerwiec 2016

Według danych zebranych przez agencję SMG Polska, rodzimy rynek reklamy jest wart ponad 7,6 mld złotych. Za prawie 40% tej kwoty odpowiada telewizja i wszelkie formy reklamy w tym właśnie medium.

Odbiorcy zdążyli przyzwyczaić się już do zakrojonych na szeroką skalę kampanii promocyjnych realizowanych na małym ekranie - czasy, w których dysponowaliśmy jednym bądź dwoma kanałami dawno odeszły w niepamięć. Dziś, choć telewizja uznawana jest za medium tradycyjne, reklamodawcy wiąż muszą starać się wymyślać nowe, niespotykane dotąd materiały, które będą miały szanse dotrzeć do końcowego odbiorcy.

Wszystko to sprawia, że filmy reklamowe obecnie weszły na zupełnie inny poziom - mamy do czynienia z profesjonalizacją produkcji, montażu, a także zastosowanych technik, w ramach których coraz częściej producenci wykorzystują nowe technologie. Wciąż jednak pozostaje pytanie, czy ma to sens? Czy reklama telewizyjna w dalszym ciągu jest skuteczna?

Kwestia zasięgu

Pytanie to nierozerwalnie związane jest z szerokością docierania telewizji jako takiej. Co nam bowiem po nawet najlepszych reklamach, jeżeli widownia będzie mizerna? Biorąc to pod uwagę, śmiało można powiedzieć, iż telewizja w dalszym ciągu ma się dobrze. Jedynie nieco ponad 4% Polaków nie ma telewizji, codziennie poświęcamy jej natomiast ponad 4 godziny uwagi, co doskonale pokazuje, że wciąż mamy do kogo mówić.

Oczywiście ogromna liczba przekazów promocyjnych sprawia, że Polacy w ogromnej mierze uodpornili się na ich wpływ. Mimo wszystko, badania pokazują, iż oryginalnie przygotowana kampania nadal ma szansę na przebicie się do świadomości klientów. Złotym środkiem na osiągnięcie sukcesu wydaje się odejście od konwenansów i utartych szlaków, którymi porusza się większość firm.

Kampanie przygotowane w sposób profesjonalne, uwzględniające dozę humoru, ciekawe przedstawienie przydatności danego produktu w naszym codziennym życiu, a także niekonwencjonalne techniki sztuki telewizyjne sprawiają, że reklamówki są odbierane dużo lepiej w porównaniu do tradycyjnych, statycznych i nudnych przekazów.

Idzie nowe

Na szczęście, obecnie na telewizyjnym rynku reklamowym możemy dostrzec pewne ożywienie i zmianę podejścia do realizacji przekazów. Mamy do czynienia z coraz bardziej profesjonalnym montażem, użyciem nowych technik kręcenia, a także dużo ciekawszym podejściem do przedstawiania mocnych stron konkretnych produktów i usług.

Reklamodawcy zrozumieli, że chcąc dotrzeć do końcowego odbiorcy, muszą porzucić stare i zużyte schematy. Najbardziej widoczne jest to w przypadku różnego rodzaju wydarzeń sportowych, które przyciągają największą widownie. Rozmach, z jakim tworzone są reklamy w oparciu o te imprezy, jest najlepszym na to dowodem.

Pewnego rodzaju potwierdzeniem zmieniającego się rynku reklamy telewizyjnej jest coraz częstsze wykorzystywanie w przekazach technologii obejmującej animacje 3D. Rysunkowe przekazy trójwymiarowe pozwalają pokonać wszelkie bariery i przeszkody obecnie przy realizacji tradycyjnych metod. Jest to także doskonała okazja do tego, aby stworzyć wirtualny świat i bohaterów, z którymi odbiorca będzie się utożsamiał, którzy będą potrafili "zakotwiczyć" się w ich pamięci na dobre.

Ciągły, dynamiczny postęp i rozwój technologii medialnych wymusza na producentach reklam przeorientowanie swoich strategii i wykorzystanie nowych metod dotarcia do klienta. Korzystają na tym nie tylko firmy, ale i odbiorcy, ponieważ reklamy telewizyjne stają się coraz atrakcyjniejsze i przyjemniejsze w odbiorze.

 

 

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Czerwiec 15, 2018
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
Autor: / Lipiec 2, 2018
O tym się mówi
Autor: / Październik 15, 2018
O tym się mówi
Autor: / Październik 22, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 15.11.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 28.11.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 08.01.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą