Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 18 sierpień 2014
Firmy nie są przygotowane na wdrożenie m-commerce

Foto: freeimages.com

W Polsce z wyszukiwania lokalnego w sieci korzysta już 90% internautów. Niestety, firmy nie są przygotowane na ich obsługę. Do tej pory rozwiązania mobilne wprowadziło 25% sklepów i zaledwie 5,3% przedsiębiorstw. Co muszą zrobić rodzime firmy, by móc monetyzować ruch mobilny?

Najnowsze badania konsumenckie Google wskazują potrzeby użytkowników mobilnych. Według nich, właściciele smartfonów pozytywnie reagują na reklamy powstałe w oparciu o dane lokalizacyjne. Co ważne, reklamy o podobnej treści, ale niedostosowane do miejsca pobytu użytkownika, wzbudzają w nich niechęć lub obojętność.

Właściciele smartfonów w USA coraz częściej korzystają z nich w celu znalezienia informacji ściśle powiązanych z miejscem swojego aktualnego pobytu. Służą im one przede wszystkim do odnajdywania konkretnych miejsc lub wydarzeń, czy planowania wyjścia na obiad. Co ważne, 50% z nich odwiedza później odnalezione w ten sposób miejsce, a 18% dokonuje zakupu. Polska nie wypada wcale gorzej na tle Stanów Zjednoczonych. Według raportu Our Mobile Planet, aż 90% posiadaczy smartfonów w Polsce wyszukuje za ich pomocą lokalne informacje. 

Polskie przedsiębiorstwa nie są świadome, jak ważne jest wprowadzenie rozwiązań mobilnych. 

Wykorzystanie rosnącej popularności wyszukiwania lokalnego, może być szansą zarówno dla firm lokalnych, jak i tych działających wyłącznie w internecie. Dzięki reklamom kontekstowym, wyświetlanym bezpośrednio przy wynikach zapytań internautów, mogą one trafić do klientów z konkretnego obszaru. Zrealizowanie takiej kampanii umożliwia np. Google, choć nie jest jedyną firmą oferującą tego typu rozwiązania. 

Tworząc takie reklamy, warto skorzystać z narzędzia radius bidding, które pozwala ograniczyć zasięg reklam do określonej odległości od siedziby firmy, np. bannery mogą być wyświetlane użytkownikom znajdującym się w odległości do 2 kilometrów od lokalu gastronomicznego. Pozwoli to dotrzeć do osób, które mogą być nie tylko zainteresowane prezentowaną ofertą, ale również w dość krótkim czasie znaleźć się w siedzibie firmy, by z niej skorzystać  – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl.

Wykorzystanie wyszukiwania lokalnego do zwiększania sprzedaży jest możliwe już dziś. Pomagają w tym reklamy lokalizowane, które pozwalają dotrzeć z ofertą do klientów, znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie firmy. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepiej przygotowana reklama mobilna znacznie straci na skuteczności w momencie, gdy klient zostanie przekierowany na stronę nieprzystosowaną do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

INK 

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Autor: / Wrzesień 3, 2019
Aktualności
Aktualności
Autor: / Wrzesień 25, 2019

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
Im się udało
Autor: / Wrzesień 4, 2019
O tym się mówi
Autor: / Lipiec 29, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą