Turystyka: Polacy wolą last minute i wysoki standard
DATA DODANIA: 21 lipiec 2014
Już niemal 54% polskich turystów korzysta z ofert last minute i są to głównie klienci indywidualni. Z kolei w USA oferty tego typu są raczej domeną ludzi biznesu. Na rezerwację wyjazdu, do którego zostało mniej niż 21 dni, decyduje się aż 73% osób odbywających podróże służbowe i tylko 31% indywidualnych klientów. Szukając ofert wypoczynku w sieci, najczęściej korzystamy bezpośrednio ze stron internetowych biur podróży (ok. 95%). Jednak coraz częściej sprawdzamy je również w porównywarkach. Jakie oferty kupują klienci indywidualni, a jakie biznesowi w Polsce i Stanach?
Niezależnie od kraju zamieszkania czy celu podróży, turyści szukają ofert przede wszystkim w internecie. Najczęściej odwiedzają strony touroperatorów i przewoźników, ale też coraz chętniej porównują oferty w porównywarkach. Wśród tak dużej ilości dostępnych możliwości znalezienie atrakcyjnej oferty może nie być łatwe. Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie, proponujące spersonalizowane oferty, które zdobywają coraz większą popularność również w Polsce.
Polskim turystom w kwestii wyjazdów na 3 tygodnie przed terminem, bliżej jest do biznesmenów z USA. Jednak dla Polaków ważne są nie tylko koszty, ale także komfort podróży. Coraz chętniej więc poszukują ofert last minute w określonym standardzie (ok. 54%), korzystając przy tym z pomocy porównywarek ofert.
Potwierdzeniem tego faktu są dane od multiagenta turystycznego, będącego jednocześnie największą porównywarką ofert z opcją rezerwacji - Travelpanet.pl, z których wynika, że w I kwartale 2014 r. liczba transakcji w serwisie wzrosła aż o 105% w porównaniu do sytuacji w analogicznym okresie sprzed roku. Na wakacjach, bardziej niż Amerykanie, Polacy cenią sobie komfort, gdyż aż 63% wyjeżdżających za granicę, wybiera obecnie hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. Podobnie jest z wyborem posiłków. Ponad 76% Polaków rezerwujących podróże, wybiera opcję all inclusive (wszystkie posiłki w cenie).
Jak oferty szukają podróżujących?
Zarówno Polacy, jak i Amerykanie szukanie ofert wyjazdów rozpoczynają w internecie. Według badania Sociomantic Labs, w USA zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi coraz częściej korzystają z oferty wyjazdu zawartej w przekazie reklamowym, gdy jest ona dostosowana do ich indywidualnych preferencji, tzw. personalizacja przekazu reklamowego.
– Dopasowanie reklamy pod kątem zainteresowań danej osoby, a także przyznanie dodatkowych benefitów (np. zniżki, promocje itp.) sprawiają, że aż 59% badanych, deklaruje większą chęć skorzystania z takiej oferty – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Co ciekawe, nie tylko Amerykanie, ale także Polacy chętniej korzystają z reklam ze spersonalizowanymi ofertami podróży. Skuteczność tego rozwiązania potwierdza Travelplanet.pl. Według multiagenta turystycznego, taki przekaz reklamowy spotyka się z zainteresowaniem i aprobatą klientów. Dzięki reklamie osobistej (ang. programmatic), w I kwartale 2014 r. firma odnotowała 190-proc. wzrost liczby transakcji w tym kanale sprzedaży, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Dodatkowo, oferty przygotowane w oparciu o zaawansowaną analizę danych, spowodowały zmniejszenie aż o 40% kosztu (kwartał do kwartału) pozyskania nowego klienta w tym kanale sprzedaży, dzięki dokładnemu rozpoznaniu preferencji klientów i budowaniu lojalności wobec marki.
INK
Artykuły które powinny Ci się spodobać
A może te Cię zaciekawią
Prezentacje franczyz
Szkolenia
DLA FRANCZYZODAWCÓW
ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019
ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019
DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW
FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?