InPost wygrał z Pocztą proces w sprawie przesyłek sądowych
DATA DODANIA: 08 lipiec 2014
Wygraliśmy proces wytoczony przez Pocztę Polską w sprawie przesyłek sądowych. Obydwa orzeczenia korzystne! Przetarg i umowa ważne – poinformował na Facebooku Rafal Brzoska, prezes spółek Grupy Integer.pl.
Jak pisaliśmy wcześniej, kiedy InPost, a w zasadzie Polska Grupa Pocztowa, okazał(a) się zwycięzcą przetargu na dostarczanie przesyłek z sądów, było wiadomo, że czeka nas niezła rozrywka. Raczej tych z nas, którzy na przesyłki z sądów nie czekają, bo ci, którzy czekają, nieco się przestraszyli.
Zaczęło się od tego, że Centrum Zakupów dla Sądownictwa ogłosiło przetarg na dwuletnią obsługę pocztową sądów i prokuratur. W zasadzie było jasne, że wygra go Poczta, aczkolwiek ofertę złożyła też Polska Grupa Pocztowa. To zarejestrowana na Cyprze spółka, operująca m.in. na infrastrukturze InPostu i kiosków Ruchu.
Dziś mało kto przypomina sobie, że przetarg w zasadzie był napisany pod wygraną Poczty. Ale w jego warunkach nie wpisano np. liczby placówek, liczby listonoszy na 1000 mieszkańców, etc. Sądom nie za bardzo się chciało szukać przewag Poczty, w warunki przetargu wpisano więc, że „dowód nadania przesyłki musi posiadać moc dokumentu urzędowego”. Zapis całkowicie bez znaczenia, za to eliminujący konkurencję. Rozprawiła się z nim Krajowa Izba Odwoławcza, ku zaskoczeniu i Poczty, i PGP. Pierwsza nie mogła uwierzyć, że właśnie przegrała przetarg, druga – że go niespodziewanie wygrała.
Kluczowym kryterium była cena a PGP złożyło ofertę niższą o ponad 80 mln, realnie cena była jeszcze niższa, bo Poczta Polska nie płaci VAT-u. Praktycznie rzecz ujmując do przetargu za bagatela pół miliarda złotych nikt się dobrze nie przygotował.
Więcej przeczytasz w artykule Poczty z InPostem wojenka na szabelki.
Artykuły które powinny Ci się spodobać
A może te Cię zaciekawią
Prezentacje franczyz
Szkolenia
DLA FRANCZYZODAWCÓW
ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019
ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019
DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW
FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019
Jak kupić franczyzę
- Co to jest franczyza (franchising) i systemy sieciowe?
- Franczyza, czyli biznesowe małżeństwo
- Słownik pojęć
- Cechy jakie powinien posiadać franczyzobiorca
- Pytania jakie należy zadać franczyzodawcy
- Jak zweryfikować pakiet franczyzowy?
- Odkrywanie prawdy o franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Umowa franczyzy
- Za i przeciw założeniu własnej działalności gospodarczej
- Jak zarejestrować własną firmę
- Jak napisać biznes plan
- Zalety i wady franczyzy
Jak zarządzać franczyzą
- Jak wybrać model rozwoju we franczyzie?
- 5 kroków prowadzących do sprzedania franczyzy
- Znaczenie marki i know-how we franczyzie
- Szybki test dla przyszłego franczyzodawcy
- Przyczyny porażek franczyzodawców
- Pięć błędów świeżaka
- Czego brakuje w ofertach franczyzodawców?
- Biznesy niefranczyzowalne
- Jak zostać franczyzodawcą
- Rekrutacja kandydatów na franczyzobiorców
- Opracowanie i sprzedaż pakietu franczyzowego
- Tworzenie podręcznika operacyjnego
- Aspekty finansowe działalności systemu franczyzowego
- Etapy rozwoju systemu franczyzowego
- Jak zbudować jednostki pilotażowe?
- Czy Twój pomysł na biznes powinien zostać rozwinięty poprzez franczyzę?
- Czy Twój istniejący biznes może rozwijać się poprzez franczyzę?
- Czy Twój pomysł na biznes nadaje się do rozwijania poprzez franczyzę?
- Dlaczego warto tworzyć system franczyzowy (franchisingowy)?
- Słownik pojęć
- Co powinna zawierać umowa franczyzy?
- Jak pozyskać franczyzobiorców?