Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 07 maj 2014

Foto: Freeimages.com

Małe i średnie firmy potrzebują nowoczesnych technologii, m.in. cloud computing, narzędzi analitycznych czy technologii mobilnych. Zapotrzebowanie na nie coraz bardziej dostrzegane jest w Europie, w tym w Polsce. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte, możemy już mówić o nowym zjawisku jakim jest demokratyzacja technologii.

Biorąc pod uwagę znaczenie tego sektora w napędzaniu ogólnego wzrostu gospodarczego, innowacyjności i tworzenia nowych miejsc pracy, małe i średnie firmy stały się niezwykle ważnym klientem dla dużych firm technologicznych.

W przeszłości duże firmy technologiczne nie były zainteresowane sektorem MŚP. Pojawienie się nowych narzędzi i technologii, sprawiło, że obecnie mogą one wyjść naprzeciw potrzebom małych i średnich przedsiębiorstw. Są one dla tej branży atrakcyjnym, ale trzeba także pamiętać, że bardzo wymagającym klientem, na którego zlekceważenie nikt z wielkich graczy nie może już sobie pozwolić. Możemy więc już mówić o nowym zjawisku, które można określić mianem demokratyzacji technologii – komentuje Stanisław Bochnak, dyrektor w zespole doradztwa technologicznego, Deloitte Business Consulting.

Jak przekonują eksperci Deloitte duże firmy technologiczne, mimo szybko zmieniającego się popytu i potrzeb małych i średnich firm, nie są zmuszone tworzyć dla nich nowych produktów lub usług od podstaw. Zamiast tego, mogą skupić się na strategii, która wykorzystuje nowe rozwiązania technologiczne, takie jak cloud computing, analityka czy technologie mobilne i dostosować istniejącą ofertę do potrzeb sektora MŚP. I tak chmura obliczeniowa może im pomóc zarządzać danymi oraz niewielkim kosztem poprawić wydajność i efektywność. Z kolei narzędzia analityczne można wykorzystać do szybszego wychwytywania i wyjaśniania zmian w preferencjach klientów i dostosowaniu do nich produktów i usług. Tę samą rolę mogą odegrać platformy społecznościowe.

Ze względu na stosunkowo małą skalę i ograniczone zasoby, sektor MŚP wymaga szybkiego zwrotu z inwestycji w technologię. W związku z tym preferencje zakupowe małych i średnich firm są bardzo szczególne. Ich specyfika wymaga, aby sprzęt i usługi, które kupują charakteryzowały się pięcioma cechami: dostosowaniem do ich potrzeb, elastycznością (potrzebują rozwiązań technologicznych, które zapewniają spójną i trwałą infrastrukturę, a w razie potrzeby pozwolą poszerzyć zasięg), serwisem (sektor MŚP, bardziej niż inne, podatny jest na utratę ważnych klientów, dlatego potrzebuje produktów, które wymagają minimalnej konserwacji, mają łatwy dostęp do dostawców i szybkie narzędzia samoobsługowe), bezpieczeństwem oraz trwałością (budżety IT w sektorze MŚP są nawet 200 razy niższe niż w wielkich firm, dlatego potrzebują trwałego sprzętu, o przystępnych kosztach utrzymania i obsługi).

Na sprzęt, oprogramowanie oraz usługi IT w 2012 roku małe i średnie firmy w Ameryce Północnej wydały 543 mld dolarów. Za trzy lata ma to być już 686 mld dolarów. Wzrost globalnych wydatków na ten cel wyniósł w 2013 roku 2,3% w porównaniu do 1,7% w 2012. W ciągu najbliższych czterech lat w małych i średnich przedsiębiorstwach wydatki IT będą rosły średnio o 3,6% w skali globalnej.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Aktualności
Autor: / Marzec 18, 2019
Aktualności

A może te Cię zaciekawią

Raporty
Autor: / Kwiecień 30, 2019
O tym się mówi
O tym się mówi
Autor: / Czerwiec 18, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 19.06.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 12.06.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 05.06.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą