Franczyza w Polsce


DATA DODANIA: 15 marzec 2011

Magiczna_Kukurydza_w_centrum_handlowym

Pojawia się coraz więcej ofert współpracy dla osób, które chciałyby prowadzić mobilne punkty gastronomiczne. Wspólną cechą wszystkich tych sieci są stosunkowo niskie koszty inwestycji.
Do niekwestionowanego lidera tego segmentu rynku - sieci New York Hot Dog - dołączyło ostatnio kilka kolejnych. W odróżnieniu od NYHD, nie mogą się one jeszcze pochwalić rozwiniętymi sieciami sprzedaży w naszym kraju. Planują jednak w tym roku poczynić zdecydowane kroki w kierunku ekspansji.

Wśród tych sieci są m.in. znane już w innych krajach Mini Melts oraz Magiczna Kukurydza. Mini Melts to amerykańskie lody różniące się wizualnie od standardowych lodów, do których przyzwyczajony jest polski konsument. Mają formę małych kolorowych kuleczek. Dostępne są w 50 smakach, oprócz najpopularniejszych, są to m.in. owoce tropikalne, guma do żucia czy wata cukrowa.

Mini Melts znane są już w Ameryce Północnej i Południowej, Australii, Azji, a spośród krajów europejskich - w Wielkiej Brytanii. Za rozwój sieci sprzedaży lodów na polskim rynku odpowiedzialna jest spółka Mini Melts Polska, która właśnie rozpoczęła poszukiwanie partnerów. Mają oni do wyboru kilka opcji współpracy, zaletą każdego z nich jest brak inwestycji w lokal i możliwość łatwej zmiany lokalizacji. Stoiska Mini Melts mogą powstawać w centrach handlowych i na dworcach, a także w kurortach. Inwestycja w punkt ogranicza się przede wszystkim do zakupu zamrażarki (ok. 1500 zł). Istnieje też możliwość sprzedaży Mini Melts poprzez specjalne maszyny vendingowe.

W przypadku sieci Magiczna Kukurydza trzeba zainwestować minimum 3999 zł. W ramach tej kwoty franczyzobiorca otrzyma 100 kg kukurydzy, 900 kubków, 4 kg posypek smakowych, urządzenie do gotowania na parze oraz materiały marketingowe. Trzeba się jednak liczyć z tym, że zapas ten szybko trzeba będzie uzupełnić, gdyż miesięczna sprzedaż w jednym punkcie szacowana jest na 400 kg. Istnieje też możliwość zamówienia droższych pakietów - za 5999 zł lub 13999 zł - zawierających odpowiednio większe ilości produktów.

Magiczna Kukurydza serwowana jest na ciepło z wybranymi sosami. Cena kubeczka to ok. 5 zł. Przysmak znany jest już w Azji Południowej i Europie Zachodniej. W Polsce sieć punktów z Magiczną Kukurydzą rozwija firma Fun Foods Polska. Pierwsze stoiska sezonowe pojawiły się w naszym kraju w kurortach latem ubiegłego roku.

Obecnie firma zmieniła nieco strategię, dając partnerom możliwość uzyskania  wyłączności na danym obszarze - poprzez zobowiązanie się do prowadzenie minimum 3 punktów na określonym terenie. Oferta jest kierowana szczególnie do osób gotowych do rozpoczęcia współpracy w dużych miastach takich jak Warszawa, Poznań, Kraków, Katowice, Gdańsk, Wrocław oraz w kurortach nadmorskich, do których zamówienia są przyjmowane do końca kwietnia 2011 roku. Fun Foods Polska deklaruje, że przy prowadzeniu jednocześnie trzech punktów dzienny przychód ze sprzedaży wynosi 1950 zł.

Na pozyskanie kolejnych partnerów cały czas liczy wspomniany wcześniej New York Hot Dog. Obecnie sieć ma ok. 40 punktów.  W tym roku chciałaby uruchomić 15 kolejnych. Koszt inwestycji w mobilny wózek z hot dogami działający w ramach tej sieci to 18 tys. zł.

Sieć sprzedaży hot dogów planuje rozwinąć także Speedy Hot Dog. Inwestycja w taki punkt jest jednak zdecydowanie wyższa (ok. 28 tys. euro) ze względu na konieczność zakupu specjalnego pojazdu  - Speedy Car. W formie mobilnej można prowadzić także sprzedaż kawy - taką możliwość oferuje Coffeeshop Company. W ocenie firmy, jest to dobre rozwiązanie dla osób, które chciałyby poprowadzić taki biznes w miejscach typu dworce czy stadiony.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Aktualności
Autor: / Lipiec 29, 2019
Aktualności
Aktualności
Autor: / Październik 18, 2019

A może te Cię zaciekawią

O tym się mówi
O tym się mówi
Raporty
Autor: / Wrzesień 20, 2019

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 03.12.2019

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 26.11.2019

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 19.11.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą