Papa Diego to nazwa lokali specjalizujących się w daniach kuchni meksykańskiej i pierwsza marka, którą tworzy Foodio Concepts, spółka z grupy Helios należącej do Agory. Pierwsze lokalizacje zostaną otwarte w centrach handlowych już latem tego roku.
– Polacy coraz chętniej spotykają się ze znajomymi przy restauracyjnym stole i wspólnie odkrywają nowe, nieznane smaki. Chcą jeść inaczej, niż kiedyś, szukają inspiracji z całego świata i starają się rozsądnie odżywiać. Kuchnia meksykańska idealnie wpisuje się w te potrzeby – dlatego tworzymy Papa Diego, czyli zdrowy, niezobowiązujący street food pełen świeżych składników i oryginalnych połączeń – mówi Piotr Grajewski, prezes Foodio Concepts.
– Cały czas obserwujemy, jak dynamicznie zmienia się styl życia Polaków – już nie tylko mieszkańcy największych miast coraz chętniej stołują się poza domem. Poprzez markę Papa Diego chcemy im zaproponować najlepszej jakości jedzenie w rozsądnej cenie i towarzyszyć tam, gdzie spędzają wolny czas, m.in. w centrach handlowych – mówi Tomasz Jagiełło, prezes spółki Helios i członek zarządu Agory, która dzięki temu projektowi rozpoczyna działalność w zupełnie nowym segmencie.
Pierwszy lokal Papa Diego ma powstać latem 2018 r. Kolejne będą otwierane w następnych miesiącach – przede wszystkim w centrach handlowych, ale także przy głównych ulicach miast, popularnych deptakach czy w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów. W ciągu czterech lat ma ich powstać 45.
Siecią będzie zarządzać spółka Foodio Concepts, w której Helios ma 90 proc. udziałów. Pozostałe 10 proc. udziałów należy do Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, którzy wcześniej pracowali jako menedżerowie m.in. w warszawskich restauracjach Blue Cactus, Iguana Lounge oraz Hard Rock Cafe.
Helios w Foodio Concepts zainwestuje ok. 10 mln zł, z czego 5 mln zł wyłożył na start projektu. Jeśli spółka osiągnie wyznaczone cele finansowe, wówczas Grajewski i Komór otrzymają kolejne 20 proc. udziałów.
Helios to największa w Polsce sieć kin wielosalowych – posiada 45 obiektów z 253 ekranami i ponad 50 tys. miejsc. Wszystkie kina Helios są całkowicie wyposażone w cyfrową technologię projekcyjną. Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach średniej wielkości, ale jej kina są również obecne w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Łodzi, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu. Dodatkowo Helios poprzez spółkę zależną powołaną w 2012 roku – NEXT FILM – angażuje się w dystrybucję i produkcję filmów. Pierwsze kino Helios w Warszawie zostanie otwarte pod koniec 2018 r. w centrum handlowym Blue City. Działalność Foodio Concepts, prowadzona od 2018 r., to uzupełnienie oferty Heliosa w obszarze związanym ze spędzaniem czasu wolnego i poszerzenie zaangażowania spółki w segmencie rozrywkowym.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji