Agenci ubezpieczeniowi z mniejszą konkurencją on-line 

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

W 2014 roku kupiliśmy przez internet i telefon ponad 5 mln ubezpieczeń. Zapłaciliśmy za to 1,05 mld zł. To o ponad 10,5% mniej niż rok wcześniej.

Jak podaje Polska Izba Ubezpieczeń (PIU), przez telefon i internet najchętniej kupujemy ubezpieczenia komunikacyjne. W zeszłym roku zawarliśmy 1,3 mln umów OC oraz 344 tys. umów autocasco. Składka, jaką zapłaciliśmy za taką ochronę, wyniosła odpowiednio 591 mln zł i 197 mln zł.

Z danych na temat rynku direct wynika, że ubezpieczenia kupowane przez telefon i internet były w 2014 roku wyraźnie tańsze, niż rok wcześniej. Przykładem są tu ubezpieczenia autocasco, których liczba wzrosła o 0,44%, natomiast składka spadła aż o 18,4%.

W przypadku autocasco spadek składki może wynikać z obniżek cen, ale nie tylko. Może to być też skutek zawężania przez klientów zakresu ochrony, częstszego stosowania udziału własnego, czy też po prostu spadku wartości ubezpieczanego pojazdu – wyjaśnia Paweł Zylm, przewodniczący zespołu ds. ubezpieczeń direct PIU.

Dysproporcja pomiędzy składką a liczbą umów, widoczna jest też w OC komunikacyjnym. Tu liczba polis spadła o 6,6%, a składka w tym samym czasie o niemal 10%. Najbardziej interesującą tendencją w ubezpieczeniach niekomunikacyjnych, są dane na temat ubezpieczeń szkód spowodowanych żywiołami. Wzrost liczby polis rok do roku wynosi 24%, natomiast spadek składki sięga ponad 46%. Może to oznaczać albo bardzo duże rabaty cenowe, albo większą sprzedaż produktów o niskich sumach ubezpieczenia lub wąskim zakresie ochrony.

Rynek direct to kanał sprzedaży polis za pomocą telefonu i internetu, który zadebiutował w Polsce w 2003 roku. Sektor ten notował szczególnie dynamiczny wzrost od 2006 roku, aby już w 2012 roku. przekroczyć po raz pierwszy 5 mln sprzedanych polis.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram