Agenci ubezpieczeniowi będą szukać silnego partnera

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 lutego 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Początkującym agentom kłopoty finansowe może również sprawiać wprowadzona w tym roku zasada równomiernego rozłożenia w czasie wydatków z tytułu prowizji pośrednika ubezpieczeniowego.

Zmiany legislacyjne na rynku ubezpieczeń mogą utrudnić pracę, zwłaszcza początkującym agentom. W większości przypadków przetrwanie w branży może im zapewnić tylko współpraca z silnym partnerem. Czy musi ona oznaczać utratę niezależności?

Wprowadzony obowiązek analizowania potrzeb klienta przed podpisaniem umowy, ma ograniczyć ryzyko nietrafionego zakupu. Dla agentów oznacza to mniej czasu na aktywną sprzedaż. Poza tym, istnieje ryzyko, że analiza wykaże zły dobór produktu, a wtedy agent nie będzie mógł go rekomendować.

W takiej sytuacji trzeba mieć w ofercie wiele produktów. Jednak małe agencje ubezpieczeniowe nie dysponują tak bogatą bazą produktową, jak najwięksi pośrednicy. Dlatego będą zmuszone szukać silnego partnera. Tyle, że dołączenie do większej firmy może ograniczyć niezależność. 

Może, ale nie musi – mówi Michał Kwasek z ANG Spółdzielni Pośredników Ubezpieczeniowych.

Konsolidacja jest nieunikniona, ale trzeba szukać partnerów, którzy nie narzucają doradcom z góry ustalonych planów sprzedażowych, nie tylko trudnych do zrealizowania, ale obniżających też komfort pracy. Istotnym jest także prawo decydowania o kierunku rozwoju firmy, do której się dołączyło – dodaje.

Utrudnień będzie więcej

Początkującym agentom kłopoty finansowe może również sprawiać wprowadzona w tym roku zasada równomiernego rozłożenia w czasie wydatków z tytułu prowizji pośrednika ubezpieczeniowego, uwzględniająca okres, na jaki zawarto umowę ubezpieczenia. Dotychczas agenci otrzymywali prowizję z podpisanej umowy w wysokości nawet 100% składki pierwszorocznej.

Płatność „z góry” oznaczała komfort. W tym roku, nie tylko zmieni się sposób wypłacania prowizji, ale i jej wysokość. Już teraz, zamiast 100% składki urocznionej, średnia prowizja na rynku to 70% - docelowo zakończy się na poziomie 25-30%. Uwzględnianie okresu, na jaki zawarto umowę oznacza, że prowizja będzie wypłacana wyłącznie od tych składek, które klient już zapłacił.

Dotychczasowy model prowizyjny ma przekształcać się w taki, który wynagradza ludzi za zaangażowanie, zbudowane relacje, przywiązanie do branży, a nie za przypadkową i czasową w niej obecność – tłumaczy Michał Kwasek z ANG Spółdzielni Pośredników Ubezpieczeniowych.

Jeżeli dzisiaj sprzedamy polisę na 20 lat i wynagrodzenie od niej mamy dostawać przez 5 czy nawet 20 kolejnych lat, to istotna staje się wiarygodność w średniej i długiej perspektywie, a nie w perspektywie kolejnego miesiąca czy roku. W naszej spółdzielni prowizje wypłacane są dożywotnio – podsumowuje Michał Kwasek.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram