Agenci turystyczni liczą zyski

Data dodania: 9 lipca 2015
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Liczba Polaków planująca wyjazd w miesiącach letnich wzrosła w tym roku o ponad milion osób. Połowa jadących za granicę skorzysta z oferty biur podróży. To dobra wiadomość dla tych, którzy chcą działać na licencji znanego turoperatora.

Z badań firmy Nielsen Polska, zleconych przez Mondial Assistance wynika, że w tym roku 50% Polaków planuje wyjazd wakacyjny (rozumiany jako najdłuższy wyjazd urlopowy przypadający na okres od czerwca do września). W porównaniu z 2014 rokiem liczba ta wzrosła o 1,06 mln. Z kolei o 1,5 mln spadła liczba osób nieplanujących wyjazdu wakacyjnego. Brak takich planów zadeklarowało 14,5 mln osób (46%).

Choć wzrost popularności dotyczy przede wszystkim wakacji spędzanych w Polsce (taką formę wypoczynku wybierze w tym roku o 980 tys. więcej osób niż w roku 2014), liczba turystów, którzy wybiorą się za granicę wzrośnie o 80 tys. osób i wynosić będzie 5 mln. Ciekawe jest to, że rośnie też sprzedaż imprez turystycznych z katalogów oferujących wyjazdy zimowe.

Tak jest m.in. w przypadku organizatora wyjazdów turystycznych Rainbow Tours, który dokonał podsumowania przedsprzedaży oferty Zima/Egzotyka 2015/16 (imprezy realizowane od listopada 2015 do marca 2016) od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży w kwietniu 2015 do dnia 30 czerwca 2015. W tym terminie odnotowano 13, 460 tys. rezerwacji, czyli o 56,6% więcej, niż przed rokiem, kiedy ilość rezerwacji wyniosła 8, 595 tys.

Wśród najbardziej popularnych kierunków znalazły się realizowane Dreamlinerem: Kuba, Tajlandia, Meksyk, Sri Lanka, RPA oraz Wietnam, Mauritius, a także Gambia, Senegal, Indie i Kenia. Z bliższych kierunków hitem okazują się Wyspy Kanaryjskie, Egipt oraz Maroko. Zwiększoną sprzedaż wyjazdów turystycznych firma zawdzięcza m.in. rosnącej liczbie biur partnerskich.

Na początku 2014 roku w sieci działało 30 placówek, a na chwile obecną mamy 34. Do końca roku planujemy uruchomić kolejne 4. Chciałbym dodać, że w 2013 roku mieliśmy ich 20 – mówi nam Andrzej Tokarczyk, dyrektor dział sieci agencyjnej i franczyzowej Rainbow Tours.

Jego zdaniem, franczyza agencji turystycznej zyskuje na popularności. Łatwiej jest wypromować biuro pod szyldem znanej marki, dlatego taka forma prowadzenia działalności cieszy się coraz większym powodzeniem.

Z najnowszego raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS) „Turystyka branża niezwykle globalna” wynika, że choć branża turystyczna przeżywa wzloty i upadki, prowadzenie biura podróży w wersji podstawowej nie jest trudnym biznesem. Do założenia placówki agencyjnej potrzebny jest niewielki lokal, komputer i podstawowy sprzęt biurowy. Szczególną uwagę należy zwrócić na lokalizację.

Jednym z idealnych miejsc na taką działalność może być dzielnica biurowa, gdzie pracownicy korporacji codziennie przechodzą obok zdjęć słonecznych plaż z kuszącymi cenami.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram