Prowadzeniem biura nieruchomości w ramach franczyzy zainteresowani są nie tylko nowicjusze wchodzący do zawodu, ale również osoby, które od wielu lat pracują w branży. freedom nieruchomości od 1,5 roku rozwija sieć biur - posiada 3 oddziały własne i 22 placówki franczyzowe. Wkrótce kolejne otwarcia.
Biuro freedom nieruchomości powstało w Olsztynie i w tym roku świętuje 5 lat swojego istnienia. Szybki rozwój sieci freedom nieruchomości to zasługa nowoczesnego modelu świadczenia usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, u podstaw którego leży słuchanie potrzeb klienta, dbałość o przygotowanie ofert nieruchomości oraz usystematyzowany plan marketingowy szybkiej sprzedaży nieruchomości.
– Do ofert nieruchomości podchodzimy jak do marek. Każda z nich musi mieć niepowtarzalny wizerunek, dzięki któremu wyróżnia się na rynku i przyciąga uwagę kupującego. Przygotowując nieruchomości do sprzedaży koncentrujemy się na określeniu jej mocnych i słabych stron, rozpoznaniu grupy docelowej, sprawdzeniu ofert, które stanowić mogą bezpośrednią konkurencję. Wykorzystujemy home staging (aranżacja wnętrz), profesjonalną fotografię, organizujemy open house. Dlatego też możemy się pochwalić wieloma transakcjami, kiedy to udało nam się sprzedać nieruchomość w ciągu niespełna miesiąca, podczas gdy wcześniej sprzedający zmagali się ze sprzedażą nawet kilka lat – mówi Agnieszka Dąbrowska, dyrektor ds. franczyzy freedom nieruchomości.
Rynek usług pośrednictwa staje się coraz bardziej konkurencyjny, klienci stawiają wyższe wymagania. Pojawia się potrzeba otwartej komunikacji, działań marketingowych na ofercie i co więcej - zdecydowanych efektów sprzedażowych. Tendencje rynkowe idą więc w kierunku profesjonalizacji działań związanych z budowaniem marki i skutecznym zarządzaniem jej wizerunkiem.
Z racji złożoności tych procesów zdecydowanie łatwiej wdrażać je w większych firmach mających silne wsparcie biznesowe i kompetencyjne. W związku z tym, drugim trendem rynkowym jest konsolidacja biur nieruchomości.
– Zmiany w branży widać gołym okiem. I nie wynikają one, jak wielu sądzi z deregulacji czy kryzysu, lecz nowych mediów, które wkradają się do naszej rzeczywistości. Zupełnie inna niż jeszcze paręnaście lat temu komunikacja, odmienne oczekiwania kupujących i ogólne przyspieszenie w wielu dziedzinach życia powoduje, że rynek nieruchomości musi dostosować się do tych zmian. Zmienić swoją komunikację i z podejścia ilościowego - masowego, przejść na jakościowe - jednostkowe – zaznacza Łukasz Kruszewski, dyrektor marketingu freedom nieruchomości.
Dlatego freedom nieruchomości pracuje z klientami, którzy powierzają swoje nieruchomości na zasadach umów wyłącznych. Taki rodzaj współpracy wymaga przede wszystkim dużej odpowiedzialności i zaangażowania biura nieruchomości. W tym modelu pracy oprócz standardowych czynności, jakie wykonuje doradca ds. nieruchomości jest duże zaangażowanie związane z pracą nad wizerunkiem oferty.
Doradca ściśle współpracuje z home stagerem i fotografem, organizuje Drzwi Otwarte, promuje ofertę w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. Podczas tych działań muszą być zachowane podstawowe elementy: przygotowanie strategii sprzedaży, monitoring oferty i bieżące reagowanie na zmiany rynku.
freedom nieruchomości marka biur nieruchomości działająca w duchu nowoczesnego marketingu sprzedaży nieruchomości. Na rynku istnieje od 2010 roku. W chwili obecnej grupa freedom liczy 3 oddziały własne (Olsztyn, Warszawa, Gdańsk) oraz 22 placówki franczyzowe.
INK
Osoby zainteresowane współpracą biznesową z freedom nieruchomości zapraszamy do naszej bazy systemów franczyzowych.