ABRA
- Ostatnie miesiące były dla nas czasem intensywnej pracy nad rzecz rozwoju sieci. Otwieramy nowe placówki, zmieniamy lokalizację kilku dotychczasowych sklepów, prowadzimy intensywne rozmowy z partnerami franczyzowymi i w najbliższym czasie planujemy otworzenie kolejnych sklepów pod szyldem Abra Sklepy Meblowe – mówi Piotr Krzanowski, prezes Abra S.A.
Spółka duży potencjał widzi w szczególności na północy Polski, stąd ostatnie otwarcia: Szczecin, Słupsk, a wkrótce Kołobrzeg. - W całej Polsce, w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców, koncentrujemy się na rozwoju sieci franczyzowej i pozyskaniu partnerów gotowych na prowadzenie własnych sklepów meblowych – dodaje Krzanowski.
Wraz z nowymi otwarciami spółka planuje dokonać relokacji kilku swoich sklepów. Nowy adres i tym samym lepsze położenie dla klientów zyskają sklepy Abry w Gorzowie, Radomiu, Bytomiu i Wałbrzychu. Dobra lokalizacja jest bowiem jednym z kluczowych czynników sukcesu sklepu meblowego.
- Klienci, kierując się do konkretnego sklepu meblowego, zwracają uwagę na takie czynniki jak dobry transport publiczny, szybki dojazd samochodem i łatwość jego zaparkowania, czy też możliwość zrobienia równocześnie innych zakupów w pobliskim centrum handlowym. Duże znacznie ma również dobra widoczność z ulicy czy sąsiedztwo innych sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz - mówi Piotr Krzanowski.
Franczyzobiorca, które chce przystąpić do sieci, powinien dysponować właśnie atrakcyjnie położonym lokalem o powierzchni ok. 400 mkw. Może być własny bądź dzierżawiony. Kapitał niezbędny na starcie to ok. 100 tys. zł. Dla pierwszych pięciu franczyzobiorców Abra wprowadziła promocyjną cenę opłaty wstępnej - 15 tys. zamiast 30 tys. zł. Ci partnerzy będą także zwolnieni z opłaty bieżącej.
Wartość rynku meblowego w Polsce szacowana jest na ok. 1 mld euro. Polacy wydają na meble nadal znacznie mniej, niż mieszkańcy Europy Zachodniej – ok. 38 euro na osobę, w porównaniu do 204 euro w Niemczech, czy 142 euro wydawanych przez jedną osobę w Hiszpanii (dane CBI). Ten dystans daje zatem sporą szansę na zwiększenie zysków i dalszy rozwój branży meblowej w Polsce. Liczba sklepów meblowych oraz oferujących sprzęt oświetleniowy szacowana jest na ok. 10 tys. placówek w 2010 roku.