Ta jedna z największych w kraju sieci meblarskich plany rozwoju franczyzowego ogłosiła w połowie tego roku. Od tamtej pory wzbogaciła się o kilka nowych placówek, ale wyłącznie własnych. Czy potencjalnych franczyzobiorców zachęci do współpracy proponowana promocja?
Przewiduje ona, że dla pięciu pierwszych osób, które zdecydują się podpisać umowę, opłata wstępna wyniesie 15 tys. zł netto zamiast 30 tys. zł netto. Poza tym zwolnione zostaną one z opłaty bieżącej wynoszącej 3 proc. od obrotu między firmą ABRA S.A. a franczyzobiorcą. Konkretne oszczędności wynikające z owej promocji będą zależne od wyników sprzedażowych danego sklepu, które jeszcze przed rozpoczęciem współpracy franczyzodawca pomoże oszczacować.
Firma przygotowuje bowiem dla każdego potencjalnego sklepu franczyzowego tzw. Feasibility Study. Obejmuje ono analizę przewidywanego wyniku finansowego zarówno w pierwszym roku działalności przy uwzględnieniu kosztów poniesionych w związku z uruchomieniem placówki, jak i w każdym następnym roku w okresie pięciu lat. Przy sporządzaniu analizy pod uwagę brany jest potencjał danej miejscowości, na który wpływają takie czynniki, jak: ilość mieszkańców w obszarze oddziaływania sklepu, poziom zamożności lokalnego rynku, ilość sklepów konkurencyjnych dla placówki oraz porównanie z istniejącymi sklepami ABRA. Partner otrzymuje także szczegółową prognozę cash flow w okresie 5 lat w rozbiciu na lata i miesiące.
W ramach współpracy firma oferuje także m.in. dostęp do pełnej oferty produktowej po atrakcyjnych cenach, gwarancję ciągłości i szybkości zaopatrzenia sklepu, możliwość korzystania z usług logistycznych oraz wyłączność terytorialną. Franczyzobiorca otrzymuje indywidualny projekt sklepu, szkolenia wstępne oraz wsparcie reklamowe.
Oferta Abry skierowana jest do osób dysponujących lokalem o powierzchni od 400 do 1000 mwk. w miastach do 50 tys. mieszkańców. Sieć chce zachęcić do współpracy właścicieli niezależnych sklepów meblowych, dla których konkurowanie z silnym markami jest coraz trudniejsze. Podkreśla, że doświadczenie w branży to duży atut, ale nie jest konieczne.
ABRA S.A. należy do koncernu JD Group z siedzibą w RPA i notowanego na giełdzie w Johannesburgu. Spółka posiada ok. 5 proc. udziału w polskim rynku meblowym oraz 75 salonów w całym kraju. Odwiedzane są one przez 2 miliony klientów rocznie. Firma ocenia, że na rynku jest miejsce na co najmniej 150 sklepów pod szyldem ABRA i zamierza dojść do tej liczby w ciągu 4 lat, dzięki uruchamianiu kolejnych jednostek własnych oraz rozwojowi franczyzowemu.
JCB