W tym roku sieć cukierni A.Blikle ma się powiększyć o osiem lokali. Firma wprowadzi też nowe zasady współpracy franczyzowej i odświeży format lokali.
W ostatnich latach jedna z najstarszych polskich sieci cukierniczych dynamicznie się rozwija. W połowie 2013 roku pod jej szyldem działało 18 punktów - obecnie jest ich 30. Choć większość to lokale własne, kilka z nich zarządzanych jest przez franczyzobiorców (w Kielcach, Częstochowie, Józefosławiu i Łodzi).
Planuje się, że udział franczyzobiorców w sieci będzie się zwiększał. Taką strategię przyjął fundusz Vertigo Investments, który w 2012 roku zainwestowali w firmę rodziny Blikle. Spółka uruchomi też nowy format cukierni.
Co się zmieni? Lokale mają być mniejsze, będą nawiązywać do klasyki i historii marki. Będzie to cukiernia z kilkoma miejscami do siedzenia. Inwestorzy liczą, że nowa odsłona lokali będzie przemawiać także do mieszkańców mniejszych miast.
Zgodnie z zapowiedziami, w 2015 roku franczyzodawca przedstawi nową ofertę współpracy z niezależnymi przedsiębiorcami, którzy chcieliby otworzyć swój biznes pod szyldem A. Blikle.
A.Blikle to sieć cukierni i kawiarni z ponad 140-letnią tradycją. Obecnie firma realizuje plan rozwoju ogólnopolskiej sieci cukierni prowadzonych na zasadzie agencji, w miastach o populacji ponad 50 tys. mieszkańców i poszukuje kandydatów na franczyzobiorców.
INK