21 marca w Trzebnicy (woj. dolnośląskie) odbyło się otwarcie 80 supermarketu typu „dom i ogród” Bricomarché w Polsce. W nowym Bricomarché na 1865,1m2 powierzchni sprzedaży, kupujący mają do wyboru 24.000 artykułów budowlanych, ogrodowych oraz dekoracyjnych. Przy sklepie dodatkowo znajduje się hala sprzedażowa o powierzchni 700m2, w której znajduje się część produktów z działów budowlanego i ogrodowego. Muszkieterowie oferują również wybór produktów dla majsterkowiczów, jak i akcesoria motoryzacyjne.
Grupa Muszkieterów, do której należy Bricomarché jest zrzeszeniem ponad 190 niezależnych polskich przedsiębiorców. Sieć handlowa oraz 80 sklepów Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce w segmencie supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”.
Sklepy sieci Bricomarché lokowane są najczęściej w małych i średnich miastach, co pozwala właścicielom poznać potrzeby i problemy mieszkańców, a przez to dostosować ofertę i politykę cenową do ich możliwości. Współpraca z samorządem pomaga lokalizować kolejne sklepy zgodnie z potrzebami mieszkańców.
W 2011 roku obroty Grupy Muszkieterów na polskim rynku przekroczyły 4,2 mld zł, co pozwoliło Grupie osiągnąć 20,6 proc. wzrost. W ubiegłym roku sklepy Intermarché wypracowały obroty na poziomie ponad 3,44 mld zł, co stanowi ponad 22 proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sieć Bricomarché, oferująca produkty z segmentu „dom i ogród" osiągnęła ponad 14 proc. wzrost obrotów w stosunku do poprzedniego roku.
W roku 2012 firma planuje otwarcie około 50 nowych marketów Intermarché i Bricomarché oraz dalszy rozwój własnej sieci stacji benzynowych przy placówkach.
Marta Rolka