Coraz trudniej utrzymać się na rynku gastronomicznym. Kryzys przetrzebił sieci a Polacy tną wydatki na jedzenie poza domem. - Restaurator ryzykuje bardziej, niż bankowiec - mówi nam Sylwester Cacek. Są jednak firmy, które mimo dekoniunktury pną się w górę. Jak to robią? Dowiecie się z najnowszego numeru magazynu Franczyza&Biznes.
Do kiosków i salonów prasowych trafił właśnie 7. numer dwumiesięcznika Franczyza&Biznes. Przeczytacie w nim o biznesach rozwijanych przez kobiety, sytuacji w branży gastronomicznej, przyczynach porażek franczyzobiorców i tym, jak zarobić na e-papierosach i herbacie.
O czym jeszcze możecie przeczytać w najnowszym numerze?
Dekadę temu Zbigniew Grycan wraz z żoną Elżbietą rozpoczął nowy etap życia biznesowego wprowadzając na rynek markę Grycan – Lody od Pokoleń. Dziś mówi skromnie: „Stawiamy na rozwój, ale nie za wszelką cenę”.
USA Sports to marka prowadzona onegdaj przez firmę Royal Fashion sp. z .o.o. Zajmuje się m.in. sprzedażą ubrań sportowych w modelu franczyzowym. Firma niestety od dawna nie reguluje swoich zobowiązań a jej działalnością zajmuje się prokuratura.
Zakładają firmy, wchodzą w spółki, potrafią zarabiać pieniądze. Udowadniają, że sprawy niemożliwe dla nich nie istnieją. Podkreślają, że sukces nie ma płci. Kobietę przedsiębiorcę cechuje samodzielność, świadomość siebie i wytrwałość.
Z uporem godnym lepszej sprawy Polska Izba Hotelowa znowu podchodzi do tematu budowy sieci tanich, wiejskich hoteli. Kiedyś miały nazywać się Chaber, teraz oficjalną marką jest Agro Hotel Łan. Chabry zeschły, podobnie chyba stanie się z łanami.
Jesteśmy w światowej czołówce pod względem ilości wypijanej herbaty. Nie mamy jednak konkretnego stylu picia bursztynowego naparu. Chcą to wykorzystać właściciele sieci herbaciarni. Liczą, że zamiast wyciągać paczkę herbaty z kuchennej szafki, będziemy ją zamawiać u mistrzów ceremonii.
Inwestowanie wiąże się ryzykiem. Co przyczynia się do porażek franczyzodawców?
4 gwiazdkowy hotel bez luksusów, 2-gwiazdkowy standardem nie odbiegający od wyróżnionego pięcioma gwiazdkami? Co naprawdę oznacza system hotelowych gwiazdek?
- Franczyza wchodzi do coraz nowych obszarów polskiego rynku. Najczęściej taki kierunek rozwoju wybierają małe i średnie firmy – mówił Andrzej Krawczyk, partner zarządzający w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych podczas szkolenia „Rozwój firmy poprzez franczyzę”.
Umowa franczyzowa jest zgodna z prawem – uznał sąd. Zaskoczenie? Dla franczyzobiorcy, który twierdził, że nie wiedział co podpisuje, raczej tak.
Aspekty finansowe licencji franczyzowej: jak zrównoważyć koszty założenia i przyszłe zyski? Franczyzobiorca potrzebuje biznesu, który będzie wystarczająco rentowny, aby warto było go prowadzić.
130 sprawdzonych sposobów na własny biznes.
i oczywiście dziesiątki najświeższych i najważniejszych informacji z rynku systemów franczyzowych.
Franczyza&Biznes, dwumiesięcznik portalu FranczyzawPolsce.pl, wydawany przez Akademię Rozwoju Systemów Sieciowych jest już w salonach prasowych, za 9,90 zł.