67% młodych Polaków chce mieć własną firmę

Autor: Redakcja
Data dodania: 11 kwietnia 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

Raport przygotowany przez Akademię Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundację dr. Bogusława Federa pokazuje, że większość Polaków urodzonych po 1990 roku myśli o własnej działalności. Chcą lepiej zarabiać i być niezależni. Czy pokolenie Z weźmie sprawy w swoje ręce?

Już w szkołach średnich można dziś spotkać początkujących przedsiębiorców. Tworzą strony internetowe, zarabiają na tematycznych blogach czy projektują i sprzedają ubrania (oczywiście w internecie). Z raportu przygotowanego przez Fundację Akadema Liderów, organizację non-profit wspierającą rozwój przedsiębiorczość w Polsce, wynika, że o pracy na własny rachunek myśli większość osób z generacji Z (urodzeni po 1990 roku).

Niezależność zawodowa jest istotna dla prawie 40% badanych, a 35% podkreśla możliwość podejmowania nowych wyzwań.

Co dla mnie oznacza własna firma? Przede wszystkim szansę na samodzielność. Sam ustalam cele i tworzę reguły. Ja kształtuję organizację, a nie dostosowuję się do skostniałych struktur. To oczywiście wyzwanie, ale też możliwość realizacji własnych ambicji – mówi młody przedsiębiorca z Wrocławia Bartłomiej Postek, prezes i założyciel firmy Funmedia, która stworzyła m.in. platformę dla internetowych kursów językowych, a swoje produkty sprzedaje w 31 krajach.

O osoby rozpoczynające karierę zabiegają też franczyzodawcy. Jedną ze ścieżek rozwoju sieci handlowej Carrefour będzie franczyza formatu convenience pod szyldem Express, skierowana do młodych partnerów, w tym dopiero wchodzącym na rynek pracy -  poinformował prezes Carrefour Polska Guillaume de Colognes.

Jak zaznaczył szef Carrefour podczas konferencji prasowej, spółka będzie rozwijać sieć we wszystkich formatach z naciskiem na sklepy convenience. Podkreślił, że dziś sytuacja młodych osób wchodzących na rynek pracy jest trudna. Dlatego Carrefour postanowił wykorzystać swoje doświadczenie i know how w zakresie franczyzy, aby stworzyć model współpracy skierowany do grupy młodych partnerów.

Firma ma m.in. zaoferować do kilkudziesięciu tysięcy złotych na rozwój sklepu i pomoc w znalezieniu lokalizacji. Carrefour zarządza obecnie siecią ponad 460 sklepów franczyzowych w Polsce pod szyldami Express oraz Globi.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram