Polacy, po doświadczeniach pandemicznych, zdecydowanie częściej wybierają zakupy online, również w kategorii produktów remontowych i wykończeniowych. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów wynika, że 61% respondentów zwiększyło częstotliwość korzystania z e-commerce w tej dziedzinie.
Grupa Muszkieterów, zarządzająca m.in. sieciami Intermarché i Bricomarché, przeprowadziła badanie wskazujące, że średnia miesięczna kwota wydawana przez Polaków na zakupy online wynosi 297,58 zł. Jednak gdy chodzi o materiały remontowe i wykończeniowe, suma ta wzrasta do 449,67 zł. Co więcej, 23% ankietowanych wydaje ponad połowę swojego budżetu na produkty remontowe właśnie w Internecie.
Magdalena Wiśniewska, Kierownik Działu Zarządzania Projektami sieci Bricomarché, podkreśla, że Grupa Muszkieterów konsekwentnie rozwija kanał e-commerce. Sieć Bricomarché, jako pierwsza w Polsce, zaoferowała boksy do bezkontaktowego odbioru towarów, ciesząc się dużym uznaniem klientów. Obecnie sieć ta obejmuje ponad 75 lokalizacji na terenie całego kraju.
Z badania wynika, że wśród najczęściej kupowanych online produktów remontowych prym wiodą artykuły oświetleniowe (54% Polaków), dekoracje wnętrz (47%) oraz produkty do wyposażenia łazienki (40%). Popularność zdobywa również dostawa do Bricomatu, wybierana przez 30% respondentów jako alternatywa dla klasycznej dostawy kurierskiej, co jest kluczowe przy towarach wielkogabarytowych.
Magdalena Wiśniewska zauważa, że pandemia trwale zmieniła podejście Polaków do zakupów online, szczególnie w kategorii produktów remontowych i wykończeniowych. Wcześniej zakupy te były realizowane przez Internet, ale teraz stało się to jeszcze częstszą praktyką, co stanowi istotny sygnał dla rynku i zapowiada dalsze zmiany w zachowaniach konsumentów.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji