Polska sieć restauracyjna otwierająca swoje punkty głównie w centrach handlowych i biurowcach otworzyła 50 lokal. W dalszych planach jest uruchomienie kolejnych punktów zarówno partnerskich, jak i własnych.
Pod marką Olimp działalność rozpoczęła 50 restauracja. Lokal działa w nowootwartym centrum handlowym Posnania Shopping & Lifestyle. To już czwarta restauracja Olimp w Poznaniu (obecnie działają także Olimp Poznań City Center, Olimp Plaza, Olimp Panorama). Nowa restauracja należy do multifranczyzobiorcy Grupy Gastromall.
W najbliższych tygodniach planowane jest otwarcie kolejnych restauracji - w centrach handlowych w Słupsku i Olsztynie. Samoobsługowe restauracji Olimp to największa w Polsce i najszybciej rozwijająca się sieć z jedzeniem na wagę w ujednoliconej cenie za 100 g.
Skąd się wziął pomysł serwowania jedzenia na wagę? Jak powiedział nam Piotr Niemiec, właściciel sieci restauracji Olim, pomysł konceptu z jedzeniem na wagę wziął się z wnikliwej obserwacji rynku gastronomicznego. W latach 2009 - 2010 firma zauważyła spadek zainteresowania usługami restauracji z obsługą kelnerską. Polacy zaczęli oszczędzać, wyjście do restauracji wiązało się z dużym wydatkiem.
Polecamy wywiad z prezesem Grupy Gastromall: Jak rodziła się nowa polska kuchnia
Był to okres przed wielką modą na gotowanie, zdrowe żywienie, egzotyczne potrawy i jedzenie z food trucków. Wówczas Grupa Gastromall postanowiła zaproponować rozwiązanie pośrednie - duży wybór potraw, staranność w ekspozycji dań, zróżnicowane menu, swobodę w komponowaniu posiłku i samoobsługę oraz nieformalną, luźną atmosferę restauracji.
I to - zdaniem Piotra Niemca - było strzałem w dziesiątkę. Obecnie marka Olim cieszy się zainteresowaniem nie tylko klientów, ale też przedsiębiorców, którzy chcą prowadzić własny biznes w branży gastronomicznej.