malpka-express
Od marcowego debiutu na rynku, na terenie 11 województw pojawiło się łącznie 50 sklepów partnerskich pod szyldem Małpka Express. Obecnie najwięcej placówek funkcjonuje w Wielkopolsce.
Pierwszy sklep w ramach ogólnopolskiej sieci convenience Małpka Express został otwarty 17 marca 2012 roku. Od tamtej pory na rynku przybyło jeszcze 49 placówek, z czego aż 16 w grudniu. Najwięcej sklepów otwarto dotychczas w Wielkopolsce – działa tam 16 placówek. Połowa punktów otwartych w 2012 roku mieści się w pasażach handlowych Czerwona Torebka. Powierzchnia sprzedażowa największego czynnego sklepu ma blisko 150 mkw. Sala sprzedaży sklepów Małpka Express zlokalizowanych w Czerwonych Torebkach wynosi zazwyczaj ok. 85 mkw.
Wartość koszyka zakupowego klientów Małpki Express stopniowo rośnie. Średnia kwota wydawana przez konsumentów w okresie od marca do grudnia wyniosła 10,11 zł brutto.
Małpka Express to nowoczesny format convenience, który umożliwia robienie szybkich i wygodnych zakupów. Sklepy należące do sieci oferują asortyment spożywczo – monopolowy. Wyróżniają się nowoczesnym wystrojem wnętrza oraz szeroką gamą oferowanych usług. Na szczególną uwagę zasługuje wyodrębniona część każdego lokalu - Strefa Małpka Cafe. To miejsce, w którym klient może zjeść hot doga, wypić herbatę czy aromatyczną kawę, posłuchać muzyki oraz skorzystać z bezpłatnego dostępu do Internetu.
Wszyscy, którzy przy okazji zakupów chcą nadać paczkę lub list również mają taką możliwość. W niektórych lokalizacjach są testowane także inne rozwiązania jak np. podgrzewanie dań z lodówki przy kasie, lód w kostkach jako gratis do zakupionych napojów czy możliwość zakupienia świeżego, przygotowanego na miejscu popcornu. We wrześniu w Szczecinie (ul. Modra) została otwarta placówka łącząca koncept Małpki Express ze strefą drogeryjną DODO.
Osoby zainteresowane współpracą muszą wskazać województwo oraz miejscowość, w której preferują prowadzić sklep oraz pozytywnie przejść rekrutację. Potencjalny partner sieci Małpka zobowiązany jest do pokrycia kosztów zakupu drukarki fiskalnej, materiałów biurowych i środków czystości, a także koncesji na alkohol. W zależności od miesiąca rozpoczęcia działalności kwota wkładu własnego wynosi maksymalnie 5 000 zł. Sieć nie pobiera opłaty licencyjnej.
Adam Gieras