400 nowych sklepów za 200 mln zł. w 2013 roku

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 stycznia 2013
Kategoria:
zabka

zabka

Żabka Polska planuje otwarcie w tym roku 400 nowych sklepów (sieci Fresh Market i Żabka), a do 2017 r. chce rozbudować sieć do 5 tys. punktów. Spółka zapowiada w tym roku także zakup co najmniej jednej sieci regionalnej posiadającej kilkadziesiąt sklepów. 

Aktualnie sieć sklepów Żabka i Fresh Market liczy blisko 3000 punktów, a plany grupy zakładają ich zwiększenie do 5 tys. do końca 2017 r. Koszt otwarcia tych sklepów tym roku to 200 mln zł, a do 2017 r. będzie to 1,5 mld zł. Kwota ta obejmuje przygotowanie nowych lokalizacji, ale także rewitalizację obecnie funkcjonujących. Finansowanie zapewnią środki własne oraz główny udziałowiec – fundusz Mid Europa. Firma planuje także w tym roku zakup mniejszej sieci regionalnej posiadającej kilkadziesiąt sklepów.

Żabka Polska sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, prowadzonych pod marką Żabka. Zarządza także siecią Fresh Market. Przychody spółki w 2012 r. wyniosły ok. 3 mld zł.

Model działania Żabki Polska zakłada, że wszystkie koszty związane z otwarciem sklepu bądź dostosowaniem go do odpowiednich standardów ponosi sieć, zaś sam sklep prowadzony jest przez ajenta wybranego w drodze rekrutacji.

Adam Gieras

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram