- Mimo widocznych objawów kryzysu, jesteśmy przygotowani nie zwalniać tempa rozwoju sieci również w 2010 roku - mówi Marek Frątczak, Szef Działu Ekspansji BRW Wnętrza Sp. z o.o.
Prognozy rynku budowlanego nie napawają optymizmem. Mimo, że powoli następuje ożywienie podaży kredytów hipotecznych, szacunki rynku budowlanego przewidują około 15% spadki r/r oddawanych mieszkań w następnych 2 latach. W praktyce oznaczać to będzie nadpodaż w branży budowlanej i wyposażeniowej. W lekkim zamortyzowaniu skutków nadchodzącego kryzysu może pomóc segment budownictwa jednorodzinnego, gdzie dynamikę szacuje się na poziomie spadków do 5% r/r w najbliższych latach oraz sfera remontowa. Indywidualni inwestorzy będą starali się wykorzystać koniunkturę nadpodaży na rynku i większej skłonności sprzedawców do obniżania cen niż kiedykolwiek. Nie bez znaczenia jest fakt lepszej (również tańszej) dostępności do wykwalifikowanej kadry fachowców.
Analizując powyższą sytuację, w ostatnich miesiącach spółka intensywnie pracowała nad dopasowaniem strategii rozwoju sieci DDD Dobre Dla Domu do uwarunkowań rynkowych. Nowo opracowane modele współpracy z franczyzobiorcami maja pozwolić na dalszy dynamiczny rozwój sieci i umacnianie marki w rynku. Fakt dekoniunktury na rynku podaży nieruchomości do wynajmu spółka zamierza również wykorzystać stymulująco na rozwój sieci. DDD nastawione jest na ciągły rozwój. Dzięki dopasowaniu oferty franczyzowej do słabnącego rynku, firma planuje w 2010 roku powiększyć sieć o kolejnych 20 placówek z koncentracją na rejonach w których marka jest niewystarczająco obecna lub nieobecna w ogóle.
FwP, 6 listopada 2009r.