Tyle placówek otworzyła spółka zarządzająca siecią sklepów spożywczych.
Grupa Kapitałowa Emperia, firma z polskim rodowodem skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG w trzecim kwartale tego roku otworzyła 35 placówek detalicznych: 11 supermarketów, 14 marketów i 10 sklepów franczyzowych pod logiem Stokrotka. Na koniec omawianego okresu sieć liczyła już 299 sklepów, a 1 października 2015 roku otworzyła swój jubileuszowy 300-setny sklep.
Obserwowane w bieżącym okresie tempo rozwoju jest rekordowym w historii sieci Stokrotka. Spółka zamierza je utrzymać w nadchodzących kwartałach. Na uwagę zasługuje również znaczne przyspieszenie tempa rozwoju sklepów w formacie franczyzowym.
Sieć Stokrotka w odpowiedzi na trudny rynek i silną konkurencją cenową, w omawianym okresie zwiększyła swoją aktywność marketingową. Swoje działania skupiła również na wdrażaniu nowych scenariuszy cenowych oraz atrakcyjnych dla klientów programów lojalnościowych.
Spółka Stokrotk powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Supermarkety i markety Stokrotka zlokalizowane są na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych.
Typowe placówki handlowe mają od 200 m² do 1000 m² powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych. W 2013 roku firma uruchomiła własną sieć logistyczną z centrum dystrybucji w Teresinie koło Warszawy.