W drugim kwartale br. sieć franczyzowa Carrefour powiększyła się o kolejne 20 sklepów osiedlowych.
Nowe placówki zostały otwarte głównie w województwie kujawsko-pomorskim i na Mazowszu. To w większości placówki w formatach express minimarket z zielonym szyldem i express convenience z pomarańczowym szyldem.
Placówki express minimarket są to sklepy samoobsługowe, o powierzchni do 500 m², ze stoiskiem tradycyjnej sprzedaży mięs i wędlin oraz bogatym asortymentem produktów świeżych, dedykowane lokalizacjom miejskim i wiejskim. Z kolei sklepy express convenience, wzbogacone w ostatnim czasie o nowe koncepty food to go i bistro, są przeznaczone dla lokalizacji miejskich o dużym natężeniu ruchu i odpowiadają na potrzeby żyjących w biegu mieszkańców większych miast.
Wśród nowych sklepów Carrefour znalazły się również te z szyldem Globi, a także specjalistyczne placówki z logo Galerie Alkoholi, które oferują klientom szeroki wybór produktów alkoholowych. Nowe placówki Carrefour zostały uruchomione m.in. w: Krakowie, Warszawie, Samborowie w woj. warmińsko-mazurskim, Elgiszewie w woj. kujawsko-pomorskim, Solcu Kujawskim, Katowicach i Łodzi.
– Sklepy osiedlowe to ważny element strategii rozwoju Carrefour w Polsce. Od stycznia 2017 uruchomiliśmy już blisko 50 nowych placówek i pracujemy nad utrzymaniem tego tempa – mówi Marek Lipka, dyrektor ds. sklepów convenience w Carrefour Polska.
Carrefour pomaga swoim partnerom na każdym etapie współpracy. Przed podpisaniem umowy firma ocenia lokalizację i potencjał sklepu oraz ustala jego plan, wyposażenie i wizualizację. Następnie odbywają się szkolenia dla franczyzobiorcy i personelu oraz prace adaptacyjne w lokalu ze wsparciem ekipy otwarciowej. Przez cały okres współpracy franczyzobiorca ma zapewnioną opiekę opiekuna regionalnego, który dba o standardy, sugeruje usprawnienia i pomaga wdrażać nowe elementy konceptu.