W Krakowie zainaugurowano działalność kawiarnianego projektu: 1882 Street Coffee. Pilotażowy projekt dostępny będzie również w modelu franczyzowym.
Caffè Vergnano 1882 jest najstarszą palarnią kawy we Włoszech, od czterech pokoleń rozwijaną przez rodzinę Vergnano. Od niewielkiego sklepiku, otworzonego w 1882 roku w pobliżu Turynu, poprzez zakup plantacji kawy w Kenii w 1930 roku, aż po 70 kawiarni w 19 krajach, 13,5 tys. m kw. fabryki, 18 zautomatyzowanych linii produkcyjnych i szóste miejsce w udziale we włoskim rynku detalicznym – rodzina Vergnano konsekwentnie eksportuje na świat kulturę autentycznego, włoskiego espresso.
1882 Street Coffee, to pierwszy w Polsce i na świecie projekt firmy Caffè Vergnano typu „container”. Mobilny kontener kawowy, wyposażony został w doskonałą jakościowo aparaturę do przyrządzania klasycznego włoskiego espresso, aromatycznego americano czy lekkiego latte.
Ten nowy koncept będzie dostępny w ofercie franczyzowej. Firma oferuje potencjalnym franczyzobiorcom w pełni funkcjonalne wyposażenie kawiarni, elastyczne, poprzez swoją modułowość i mobilność, zbudowane wokół silnego rodzinnego brandu. Zasada finansowania polega na zastąpieniu opłaty licencyjnej kaucją, która jest wpłacana na 36-miesięczny okres trwania umowy. 1/3 kaucji zwracana jest franczyzobiorcy co roku. Za dzierżawę w pełni wyposażonego punktu wprowadzona została miesięczna opłata, stała i niezależna od obrotu i innych czynników.
- Staramy się, aby każdy nasz punkt pasował do społeczności lokalnej. Dlatego umowa franczyzowa przewiduje również możliwość wprowadzania przez franczyzobiorcę własnych produktów tak, aby poszczególne kawiarnie mogły lepiej wpisać się w lokalne potrzeby i tradycje miejsca – mówi Carolina Vergnano, odpowiedzialna za rozwój sieci na świecie, i dodaje: Food trucki to format niezwykle w Polsce modny i popularny. Mamy nadzieję, że dzięki udanemu pilotażowi w Krakowie projekt rozwinie się nie tylko na inne miasta w Polsce, ale również na skalę globalną. Zależy nam, aby filiżanka wysokiej jakości kawy przestała być luksusem, a stała się przyjemną codziennością.