Nowa sieć franczyzowa stworzona w tym roku przez spółkę Detal Polski rośnie w siłę w zawrotnym tempie. Należy do niej już 150 sklepów. A do końca roku ta liczba może jeszcze znacząco wzrosnąć.
Sieć Kropka rozwijana jest poprzez franczyzę, należą do niej sklepy, których powierzchnia zaczyna się już od 70 mkw. Organizatorem sieci jest spółka Detal Polski, która została powołana w celu rozwijania detalicznych sieci franczyzowych przez Polską Sieć Handlową Unia, jedną z największych w Polsce grup zakupowych tworzonych przez hurtownie spożywcze.
Do projektu przyłączyły się sieci lokalne należące do udziałowców Detalu Polskiego: Dobry Sklep z Zielonej Góry (ok. 80 sklepów), Sklep Polski z Gniezna (ok. 240 sklepów) oraz Poziomka z Radomia (ok. 200 sklepów). Dzięki temu sieć Kropka rośnie w siłę w bardzo szybkim tempie. Przypomnijmy, że pierwsze placówki Kropki zostały otwarte w marcu br., pod koniec września jest ich już 150 i cały czas trwa rebranding kolejnych sklepów.
Według zapowiedzi przedstawicieli Detalu Polskiego, spółka chce mieć w swoich sieciach na koniec tego roku 700 sklepów. W niedługim czasie wszystkie mogłyby zasilić sieć Kropka. Wówczas stałaby się ona niewątpliwie jedną z największych potęg wśród franczyzowych sieci w branży FMCG w naszym kraju. Biorąc pod uwagę stan na koniec 2009 roku, większe byłyby tylko takie sieci jak abc, Lewiatan, Nasz Sklep i Groszek.
W ramach pakietu franczyzowego Kropka oferuje m.in. projekt wizualizacji, szkolenia, promocje, szeroką ofertę produktów marki własnej, atrakcyjny system rabatów, a także comiesięczne premie za lojalność zakupową. Głównym i strategicznym dostawcą do sklepów jest PSH Unia poprzez swoich partnerów i udziałowców. Sieć daje nowym franczyzobiorcom czteromiesięczny okres próbny. Po tym czasie obie strony podejmują decyzję o dalszej współpracy.
JCB